خدمات مونتاژ SMD

سالن مونتاژ SMD

شرکت مهر مینا الکترونیک(سهامی خاص)، ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای تولید و مونتاژ قطعات نصب سطحی (SMD) با ابعاد مختلف و بصورت تمام اتوماتیک می‌باشد.
به علت توانمندی‌ها و سابقه درخشانی که شرکت مهر مینا الکترونیک در این زمینه داشته، به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های مونتاژ بردهای الکترونیکی کشور در حوزه برق و الکترونیک شناخته شده است و توانسته پروژه‌های تولید سفارشی SMD بسیاری را اجرا کند که حاصل آن تبدیل دانش به تکنولوژی و توسعه صنایع بوده است.

ما می‌توانیم پروژه‌های مونتاژ قطعات SMD شما را با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و دانش بروز مهندسین جوان خود در کمترین زمان انجام دهیم. در طی سال‌های فعالیت‌مان ما شهرت خوبی برای کیفیت عالی، قیمت‌گذاری رقابتی و تحویل به موقع ایجاد کرده‌ایم و به ارائه بهترین خدمات با رعایت کلیه استانداردها در این زمینه افتخار می‌کنیم.

خدمات مونتاژ SMD ما به شما این امکان را می‌دهد که بدون سرمایه‌گذاری چشم‌گیر مالی و مقدماتی طرح‌های خود را فوراً عملیاتی کنید و دیگر نیازی به جستجوی شرکت‌های دیگر برای اتمام کار نداشته باشید. و بنابراین در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد، چون ما برای وقت شما ارزش قائل هستیم.

قابلیت ها و مزیت‌های شرکت مهر مینا الکترونیک در نصب قطعات سطحی SMD

کنترل و مشاوره قبل از تولید

با توجه به اینکه مونتاژ قطعات با دقت بالا، نیازمند استانداردهای اولیه‌ای می‌باشد، قبل از اینکه همه مؤلفه‌ها روی بردهای خام مونتاژ شوند ،کنترل‌های پیش از تولید توسط تیم مهندسی حرفه‌ای ما صورت می‌گیرد. از جمله این خدمات بررسی DFM است که به صورت کاملا رایگان برای مشتریان انجام می‌شود و همچنین مشاوره رایگان جهت تامین قطعات، ساخت برد PCB و ساخت استنسیل صورت می‌گیرد تا قطعات SMD با بالاترین کیفیت مونتاژ شوند.
توجه بیش از حد ما به جزئیات و مراقبت از پروژه‌ها چه بزرگ و چه کوچک باعث می‌شود که 99٪ از رضایت مشتریان و اعتماد شرکت‌ها را بدست آوریم.

استفاده از تکنولوژی پیشرفته و نیروی انسانی متخصص

شرکت مهر مینا الکترونیک برای مونتاژ قطعات SMD از ماشین‌آلات کاملاً پیشرفته و با تکنولوژی روز استفاده می‌کند که جزو بهترین دستگاه‌های نصب در دنیا بوده و قادر به تولید حجم انبوه با دقت بسیار بالا هستند. ما همچنین به منظور حفظ رقابت محصولات و خدمات، به طور مداوم در حال به روزرسانی تجهیزات برای خدمات رسانی به مشتریان خود می‌باشیم.

رعایت تمامی استانداردهای مونتاژ SMD برای تولید بدون نقص، خود نیاز به نیروی متخصصی دارد که از تمامی استانداردها آگاهی داشته و روش‌های جلوگیری از بروز مشکلات مختلف تولید و حل هر یک از آنها را آموزش دیده و توان بکارگیری آن را داشته باشند، شرکت مهر مینا الکترونیک به کمک مهندسین حرفه‌ای خود، خدمات مونتاژ smd با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد.

مدیریت کیفیت دقیق

ما اهمیت کیفیت و عملکرد قطعات SMD را برای مشتریان درک می‌کنیم، به همین دلیل به طور مداوم خطوط تولید بردهای الکترونیکی را ارتقا می‌دهیم تا قابلیت‌های خود را به روز و مطابق با دانش روز الکترونیک کنیم.

ما در هر مرحله از مونتاژ قطعات SMD متعهد به رعایت دقیق‌ترین استانداردهای کیفیت هستیم. خدمات ما مطابق با استانداردهای IPC و ISO است. همچنین سالن مونتاژ smd ما کاملا مطابق با استاندارد Clean room ساخته شده است که از آسیب‌های ناشی از اثرات الکترواستاتیک به قطعات و بردهای مدار چاپی و همچنین سایر آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

سرعت بالا در تولید

با توجه به اهمیت زمان در تحقیق و توسعه برای مهندسین، ما در مهر مینا الکترونیک با بهره‌مندی از ماشین‌آلات پرقدرت و پیشرفته قادر به تولید با سرعت بالا هستیم. بنابراین شما می‌توانید با سپردن مونتاژ بردهای اس ام دی خود، زمان تولید و عرضه به بازار محصولات را کاهش دهید و بازده سرمایه‌گذاری خود را به طرز چشم‌گیری بهبود دهید.

امانت داری در جنس مشتریان

ما در شرکت مهر مینا الکترونیک پایبند به اصول اخلاق حرفه ای کاری هستیم و در جنس و نمونه مشتریان امانت داری را کاملا رعایت می کنیم.

بسته بندی مناسب و ارسال ایمن سفارشات

شرکت مهر مینا الکترونیک تمام نکات ایمنی را برای بسته بندی بردها به کار می‌گیرد تا سفارشات مشتریان در برابر هرگونه ضربه، رطوبت و فشار ایمن باشند. ما برای هر نقطه از ایران می‌توانیم قطعات شما را بدون توجه به اینکه شرکت شما در کجا واقع شده است، به صورت کاملا ایمن ارسال کنیم.

مراحل مونتاژ برد SMD در مهر مینا الکترونیک و دستگاه های مورد استفاده در هر مرحله

مرحله اول

ابتدا بردهای خام با استفاده از دستگاه LOADER تمام اتوماتیک بر روی خط بارگذاری می‌شوند.

مرحله دوم

مرحله دوم، چاپ خمیر قلع بر روی پدهایی است که باید قطعه گذاری شوند. ترکیب اصلی خمیر قلع‌هایی که به طور معمول استفاده می‌شود قلع و سرب است. اما ما برای تولید محصولاتمان سرب را حذف کرده‌ایم که ضمن کمک به کاهش آلودگی محیط زیست، سبب افزایش کیفیت مونتاژ نهایی نیز می‌شود .

در شرکت مهر مینا الکترونیک برای پوشش خمیر قلع بر روی برد خام(با توجه به طراحی برد) از دستگاه SCREEN PRINTER استفاده می‌گردد. این دستگاه می‌تواند با دقت زیر 25 میکرون روی برد عملیات چاپ را انجام دهد و این به دلیل داشتن سیستم اتوماتیک جبران سازی با استفاده از الگوریتم پردازش تصویر می‌باشد.

SCREAN PRINTER استفاده شده در خط ما جزو پیشرفته‌ترین دستگاه پرینتر موجود در دنیا بوده و محصول کشور انگلستان می‌باشد که به دلیل دارا بودن سینی قابل تنظیم می‌توان انواع استنسیل با سایزهای مختلف برای مونتاژ برد الکترونیکی متفاوت را روی آن نصب کرد.

این دستگاه دارای سیستم شستشوی اتوماتیک استنسیل می‌باشد که باعث افزایش کیفیت چاپ می‌شود سیستم ماله و پرینت آن از موتورهای الکتریکی با قابلیت تنظیم فشار تشکیل شده است.

مرحله سوم

بعد از چاپ خمیر قلع برای اطمینان از کیفیت چاپ شده و قبل از ورود برد به مرحله قطعه‌گذاری مؤلفه‌های تأثیرگذار در کیفیت تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحله چهارم

پس از انجام مرحله چاپ خمیر قلع و بررسی کیفیت قلع کاری، برای قراردادن قطعات الکترونیک SMD بر روی برد از دستگاه‌های PICK & PLACE با دقت نصب زیر 10 میکرون استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با توانایی نصب 288 فیدر امکان مونتاژ 288 نوع قطعه‌ی متفاوت را در هر مدل تولیدی امکان پذیر می‌سازند.

دستگاه PICK & PLACE

ما برای افزایش سرعت تولید از چند دستگاه PICK & PLACE در خط تولید استفاده کرده‌ایم که این دستگاه‌ها قابلیت نصب قطعات با اندازه 0201 تا 45mm*100mm با ارتفاع 15mm را دارند. مجموع سرعت خط تولید SMD بصورت علمی 172 هزار قطعه بر ساعت می باشد. دستگاه های نصب قطعات SMD ما قابلیت نصب انواع قطعه با پکیج‌های TAPE,STICK,TRAY با سایزهای مختلف را داراست.

مرحله پنجم

پس از قرار گرفتن قطعات SMD بر روی بردها، می‌بایست خمیر قلع ذوب گردد و این کار توسط دستگاه Reflow Oven انجام می‌شود.

دستگاه Reflow Oven

 

این دستگاه با داشتن 12 ناحیه (ZONE) مستقل قابل تنظیم که 10 ناحیه گرمایشی برای ذوب و 2 ناحیه سرمایشی برای خنک سازی برد تعبیه شده است و می‌تواند حرارت لازم را هم از بالا و هم از پایین برد برای افزایش کیفیت قلع کاری روی برد اعمال کند . دستگاه OVEN استفاده شده در خط قابلیت افزایش حرارت تا 350 درجه سانتیگراد را دارد. اما بصورت معمول برای ذوب خمیر قلع‌های بدون سرب افزایش دمای 260 درجه سانتیگراد نیاز می‌باشد. افزایش تعداد منطقه حرارتی به ما در بدست آوردن پروفایل حرارتی مطابق با استانداردهای الکترونیک کمک شایانی می‌کند که این دستگاه با 12 منطقه حرارتی جزو بهترین دستگاه‌های خطوط SMD می‌باشد.

پروفایل حرارتی Reflow Oven

مرحله ششم

برای اطمینان از صحت قرارگیری قطعات SMD بر روی بردها از دستگاه Automated Optical Inspection که دارای یک دوربین از بالا با زاویه 90 درجه و 4 دوربین با زاویه 45 درجه می‌باشد، استفاده می‌شود که این مهم باعث افزایش قابل توجه کیفیت محصول نهایی در خروجی این خط می‌گردد.

این دستگاه با تصویر برداری از کل سطح برد مونتاژ شده و مقایسه آن با الگوریتم‌های پردازش تصویر تعریف شده برای آن، می‌تواند کوچکترین خطایی در مونتاژ محصول را پیدا کند و آن را اطلاع دهد.

مرحله هفتم

بردهای تولید شده، توسط دستگاه UNLOADER بر روی مخزن‌های انبارش برد ذخیره و جهت ادامه فرایند تولید به سالن بعدی منتقل می‌گردد.
وجود دستگاه‌های LOADER و UNLOADER اتوماتیک باعث گردیده که تولید بردهای دو طرفه به سهولت صورت گیرد. پس از مونتاژ یک طرف برد و انبارش آن در مخزن، مخزن‌ها به ابتدای خط منتقل می‌گردد و توسط دستگاه LOADER دوباره وارد خط تولید می‌گردند تا مونتاژ لایه‌ی بعدی برد صورت گیرد. تمام مراحل ذکر شده نیز برای لایه‌ی دوم تکرار می‌شود. وجود دستگاه‌های تمام اتوماتیک باعث شده تا بردها از تماس با دست دور بمانند و این خود باعث افزایش کیفیت برد تولیدی می‌شود.

مرحله نهایی

مرحله آخر بسته‌بندی بردهای SMD است، برای بسته‌بندی قطعات و بردهای الکترونیکی در مهر مینا الکترونیک از پلاستیک‌های آنتی استاتیک استفاده می‌شود که به پلاستیک‌های متالایز یا آنتی استاتیک معروف هستند. این بسته‌بندی از ایجاد الکتریسیته ساکن و آسیب به قطعات جلوگیری می‌کند.

در ادامه می‌توانید نمونه کارهای مهر مینا الکترونیک را در حوزه مونتاژ برد SMD مشاهده فرمایید:

نمونه قطعات SMD 12

نمونه برد SMD 12

نمونه قطعات SMD 11

نمونه برد SMD 11

نمونه قطعات SMD 10

نمونه برد SMD 10

نمونه قطعات SMD 9

نمونه برد SMD 9

نمونه قطعات SMD 8

نمونه برد SMD 8

نمونه قطعات SMD 7

نمونه برد SMD 7

نمونه قطعات SMD 6

نمونه برد SMD 6

نمونه قطعات SMD 5

نمونه برد SMD 5

نمونه قطعات SMD 4

نمونه برد SMD 4

نمونه قطعات SMD 3

نمونه برد SMD 3

نمونه قطعات SMD 2

نمونه برد SMD 2

نمونه قطعات SMD 1

نمونه برد SMD 1

استانداردهای مونتاژ SMD شرکت مهر مینا الکترونیک

مونتاژ SMD نیازمند استاندارهای اولیه می باشد که مشتریان باید در طراحی خود در نظر بگیرند که عبارتند از:

حداکثر ابعاد شیت بندی 30*40
در نظر گرفتن 5 میلی متر لبه دور تا دور شیت در صورت نزدیک بودن قطعات به لبه برد
قرار دادن Fiducial بر روی برد و استنسیل
ارسال فایل شیت بندی برای مهندسین مهر مینا الکترونیک برای اطمینان از منطبق بودن با شرایط مونتاژ ما
حداقل سایز via برابر یا بزرگتر از 0.3

سالن SMD شرکت مهر مینا الکترونیک

راه‌های ارتباط با کارشناسان مهر مینا الکترونیک جهت ثبت و پیگیری سفارشات

امکان جلسه حضوری و بازدید از کارخانه و دستگاه‌های مونتاژ برای شرکت‌ها با هماهنگی قبلی وجود دارد. برای دریافت خدمات، فرم سفارش زیر را پر نمایید کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

تهران
کارشناس خدمات مونتاژ DENAY حامد رحیمی شماره تلفن ثابت 32-37779231-026 داخلی 3000 ساعت پاسخگویی: 07:30 الی 19:30 کل روزهای هفته
09374978057 ساعت پاسخگویی:07:30 الی 19:30 کل روز های هفته . ارتباط آنلاین: فعال در کلیه شبکه های اجتماعی ساعت پاسخگویی: 07:30 الی 24:00

فرم سفارش مونتاژ قطعات SMD

فهرست