آنچه درباره ی اسکرین میرورینگ باید بدانید

آنچه در مورد کاربرد اسکرین میرورینگ در تلویزیون باید بدانید

در میان اصطلاحات جدید دنیای جدید فناوری، اصطلاح اسکرین میرورینگ زیاد به گوش می‌رسد. برای اینکه این قابلیت را شرح دهیم، اجازه بدهید اول ببینیم اسکرین میرورینگ چیست و از لحاظ واژگانی یعنی چه؟

اسکرین میرورینگ چیست؟ (screen mirroring)

اسکرین میرورینگ از ترکیب دو واژه‌ی اسکرین (Screen) و میرور (Mirror) تشکیل شده است. اولی یعنی صفحه نمایش و دومی یعنی آینه. درواقع مفهوم این اصطلاح، بازتاب و نمایش صفحه‌ی موبایل یا تبلت، در تلویزیون است، بدون نیاز به کابل. به صورتی که هرچه روی صفحه‌ی موبایل شماست، چه ویدیو چه اپلیکیشن یا حتی منوی تنظیمات، عینا روی صفحه‌ی تلویزیون منتشر شود؛ انگار آن را مقابل آینه قرار داده‌اید.

ویدیوی فعال سازی اسکرین مرورینگ در تلویزیون دنای

چرا اسکرین میرورینگ؟

حتما برایتان پیش آمده است که بخواهید عکسی را در گوشی خود ببینید اما چون صفحه کوچک است، از دست رفتن جزئیات، آزاردهنده‌ می‌شود. یا شاید فایل متنی را باز کنید و به دلیل ریز بودن نوشته‌ها، مطالعه‌ی آن برایتان دشوار باشد. قابلیت اسکرین میرورینگ، با نمایش صفحه‌ی موبایل (یا تبلت) روی تلویزیون، این مشکل را برطرف می‌کند. یعنی محتوای گوشی را در اندازه‌ای چند برابر صفحه‌ی گوشی، ببینید.

 

اسکرین میرورینگ چیست؟

ویژگیهای مثبت اسکرین میرورینگ چیست؟

یکی از روشهای رایج اتصال گوشی به تلویزیون، استفاده از کابل بوده است. این روش هنوز هم رواج دارد. اما وقتی روش آسانتری برای این کار وجود داشته باشد چه؟ اسکرین میرورینگ همان روش ساده‌تر است.

شاید تصور شود اسکرین میرورینگ هم، به یک دانگل خاص یا کابل HDMI نیاز دارد. اما یکی از محاسن این قابلیت این است که در حین کار کردن با آن، دیگر با کابل و تجهیزات جانبی کشتی نمی‌گیرید!

دلیل دیگر برای استفاده از این قابلیت، آسان کردن ارتباط بین گوشی و تلویزیون با کمترین تنظیمات است. در کنار اینها، برای ارائه‌ی مطالب و محتوا در یک جلسه و کنفرانس به راحتی می‌توان از این قابلیت استفاده کرد و کنترل کامل بر محتوای پخش شده داشت.

یکی از مهمترین محاسن در اتصال بین گوشی و تلویزیون از طریق اسکرین میرورینگ، این است که هیچ نگرانی و ریسکی برای انتقال ویروس بین دو دستگاه وجود ندارد.

 

اسکرین میرورینگ تلویزیون دنای

اسکرین میرورینگ تلویزیون دنای

اتصال به گوشی آیفون

چطور اسکرین میرورینگ را فعال کنیم؟

ابتدا باید بررسی کنید که تلویزیون شما هوشمند است و این قابلیت را دارد یا خیر؟ گوشی شما چطور؟ این قابلیت را دارد؟ امروزه، اکثر گوشیهای هوشمند با هر سیستم عاملی، این قابلیت را دارند. همچنین، اگر لازم است، اپلیکیشن مرتبط را روی گوشی خود نصب کرده‌اید؟ در گوشیهای سامسونگ سری گلکسی، این قابلیت از طریق بخشی به نام Smart View، در دسترس است. قابلیت اسکرین میرورینگ در گوشیهای آیفون، AirPlay، ال‌جی، Smart Share و شیائومی، Miracast است.

اسکرین میرورینگ، رابطه‌ای بدون سیم بین دستگاه فرستنده و دستگاه گیرنده است. یکی از ملزومات این کار، این است که هردو باید به یک شبکه‌ی وای‌فای وصل باشند، یا اگر نه، هات‌اسپات (Hotspot) گوشی خود را روشن کرده و تلویزیون را به آن وصل کنید.

اپلیکیشن Eshare برای اندروید imirror برای گوشیهای آیفون

گذشته از برنامه‌هایی که بالاتر نام بردیم، دو اپلیکیشنی که کاربرد خوبی در این کار دارند، ای‌شِیر (Eshare) و آی‌میرور (Imirror) هستند. ای‌شِیر (Eshare) برای تمام سیستم عاملها نسخه‌های جدید و سازگار ارائه کرده است. با این برنامه، می‌توانید از قابلیت اسکرین میرورینگ استفاده کنید.

اگر تلویزیون هوشمند شما، برند دنای است، برای شما خبر خوبی داریم. اپلیکیشن ای‌شِیر (Eshare) روی این تلویزیونها نصب است. از روزی که تلویزیون را خریداری می‌کنید، می‌توانید با اتصال آن به گوشی از طریق یک شبکه‌ی واحد، و از دیدن محتوای گوشی خود در قابی به بزرگی تلویزیون لذت ببرید.

اگر به این موضوع علاقه‌مندید، ما دیدن ویدیوی اتصال گوشی به موبایل را نیز توصیه می‌کنیم.

 

Tags: , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست