اسپیکر دیجی دار چیست؟

دی جی چیست؟ یا شاید کیست؟

برای آنکه به پاسخ سوال اسپیکر دیجی دار چیست برسیم، اول باید ببینیم دی جی چیست؟ یا شاید کیست؟ وقتی صحبت از یک عروسی یا مهمانی می‌شود، معمولا تصویر فردی با هدفون بزرگ به گوش، پشت تجهیزاتی پر از دکمه و شاسی و… به ذهن ما می‌آید. اما خود واژه‌ی دی‌جی یعنی چه و کار دیجی چیست؟

 

دیجی

 

دی جی (DJ) یعنی چه؟ یا دی جی چیست؟

DJ ترکیب حروف اول دو واژه‌ی Disc و Jockey است. Disc Jockey به کسی می‌گویند که با مجموعه‌ای از تجهیزات و با استفاده از افکتهای مختلف، موسیقی پخش می‌کند. این کار هنر و تبحر بالایی می‌خواهد. از زمانی که DJها شناخته شدند، طرفداران آنها هم زیاد شد و حضورشان در مراسم گوناگون رواج پیدا کرد.

از آنجایی که اسپیکرها نقش مهمی در شلوغ و پرهیجان کردن مهمانی دارند، حضور DJ در کنار آنها، اثری عالی بر مراسم دارد. به همین خاطر، برخی از مدلهای جدید اسپیکر، پنلی دارند که کار DJ را انجام می‌دهد. با این اسپیکرها و پنل آنها، اسپیکر خانگی از شکل یک اسپیکر ساده به یک DJ حرفه‌ای تبدیل می‌شوند.

پنل اسپیکر دیجی دار چه قابلیت هایی باید داشته باشد

  • اکولایزر دارد. با این قابلیت، می‌توان تُنهای مختلف موسیقی را کم و زیاد کرد.
  • معمولا به صورت پیشفرض انواع موسیقیها و ریتمها را در خود دارد که می‌توان با آنها موسیقی را به شکل دلخواه تغییر داد و تنظیم کرد.
  • در مدل DE-DA2012DJ3 دنای، پنل DJ، پورت اتصال گیتار الکتریک دارد و می‌توان به آن گیتار وصل کرد. با نواختن ساز، صدای آن از اسپیکر پخش می‌شود و می‌توانید تغییرات مختلف روی آن اعمال کنید.
  • علاوه بر کنترل از راه دور، می‌توانید هر آهنگ قبل و بعدی را انتخاب کنید یا روی تکرار قرار دهید.
  • با یک دکمه می‌توانید صدای میکروفون را تغییر دهید.

 

DE-2012DJ3

 

به طور کل، پنل دیجی روی اسپیکر، کمک می‌کند موسیقی را طبق سلیقه‌ی خود تغییر دهید.

اسپیکرهای دیجی دار دنای، تمامی این مزایا را دارند. علاوه پنل دی‌جی، رقص نور روی این اسپیکرها، فضا را برای یک جشن خوب و به یادماندنی تکمیل می‌کند.

 

 

 

Tags: , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست