تفاوت تلویزیون اسمارت با 4k چیست؟!

تلویزیون هوشمند یا 4k، کدام بهتر است؟!

 

تلویزیون هوشمند 55 اینچ دنای

تلویزیون هوشمند فورکی 55 اینچ دنای

 

در خرید تلویزیون، اصطلاحات زیادی به گوش می‌خورند. از تلویزیون هوشمند یا اسمارت تا فورکی (4K, FullHD, HD). برای برخی این سوال پیش می‌آید که هرکدام از این اصطلاحات چه هستند و چه کارکردی در تلویزیون دارند؟ آیا می‌توان از این ویژگیها چشم‌پوشی کرد؟ یا برای کارکرد تلویزیون ضروری هستند؟ در مقام مقایسه کدام یک بهتر هستند؟ و اینکه اصلا منظور از اسمارت و 4K چیست؟ و چه ارتباطی باهم دارند. برای رسیدن به پاسخ این سوالات هنگام خرید تلویزیون، در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

 

تلویزیون 4k هوشمند 50 اینچ دنای

بررسی چند اصطلاح مهم در تلویزیون

1. تلویزیون اسمارت یا هوشمند چیست؟

برای آنکه به پاسخ سوال اول برسیم، ابتدا باید اصطلاحات مربوط به تلویزیون را بررسی کنیم. تلویزیون هوشمند یعنی تلویزیونی که به اینترنت متصل می‌شود، سیستم عامل اندروید و قابلیت Hbbtv دارد و با آن می‌توان به شبکه‌های پخش آنلاین، پیش‌بینی آب و هوا و… متصل شد.

برای مطالعه‌ی دقیقتر در مورد تلویزیون هوشمند، مقاله‌ی تلویزیون هوشمند چیست را مطالعه نمایید.

2. تلویزیون 4K چیست؟

فورکی یا 4k، به درجه‌ای از وضوح تصویر گفته می‌شود. تلویزیون فورکِی، تلویزیونی است که قابلیت پخش تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل دارد. رزولوشن یا همان وضوح تصویر تلویزیونهای فورکی، 2160*3840 است.

درمورد کیفیت فورکی، مقاله‌ی تلویزیون 4k و کیفیت 4k چیست نیز راهگشا خواهد بود.

 

کیفیت 4k

مقایسه‌ی ویژگیها: تفاوت تلویزیون هوشمند با 4k چیست؟!

وقتی سوال تفاوت تلویزیون اسمارت و 4k مطرح می‌شود، باید بدانیم که این دو مقوله، کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. هوشمندی تلویزیون، به قابلیتهایی همچون اتصال به اینترنت برمی‌گردد و 4k، به وضوح تصویر اشاره دارد. این دو، منافاتی با یکدیگر ندارند و می‌توانند همزمان روی یک تلویزیون باشند یا نباشند.

فرض کنید تلویزیونی خریده‌اید که سیستم عامل اندروید دارد و به وای‌فای متصل می‌شود. فروشنده در توضیح این تلویزیون می‌گوید کیفیت تصویر آن فول اچ‌دی یا همان  1080*1920 است. شاید هم فورکی باشد. همانطور که می‌بینید، هوشمند بودن، تاثیری بر وضوح تصویر ندارد و با وجود هوشمندی، می‌توان هر وضوح تصویری داشت.

حال تصور کنید تلویزیون 4k یا اولترا فول اچ‌دی باشد. یا شاید هم فول اچ‌دی باشد. آیا الزاما این تلویزیون هوشمند است؟ خیر، ممکن است هوشمند هم باشد ممکن است نباشد. کیفیت 4k یا فول اچ‌دی یا هر وضوح تصویر دیگری، ارتباطی با هوشمندی تلویزیون ندارد.

نتیجه‌گیری

مقولات مرتبط، مانند وضوح تصاویر باید با وضوح تصاویر و هوشمندی با سادگی تلویزیون مقایسه شود. برای آنکه بدانیم کدام بهتر است، می‌توانیم انتظارات خود از تلویزیون را بررسی کنیم. چه وضوح تصویری می‌خواهیم؟ آیا محتواهایی که می‌خواهیم تماشا کنیم 4k هستند یا کیفیتی پایینتر دارند؟ وضوح تصویر 4k چقدر برای ما کاربرد دارد؟ از جهات دیگر، از تلویزیون چه کارکردی را انتظار داریم؟ می‌خواهیم به اینترنت وصل شود و وبگردی کنیم و اپلیکیشن روی آن نصب کنیم یا تنها به تماشای برنامه‌های ساده‌‎ی تلویزیون بسنده می‌کنیم؟ در واقع در اینجا بهتر یا بدتر وجود ندارد و تنها ترجیحات هرکس در خرید تلویزیون دخیل است.

بررسی انتظارات از تلویزیون، به انتتخاب تلویزیون مناسب کمک می‌‎کند.

در میان تلویزیونهای دنای، هم مدل هوشمند وجود دارد هم مدل ساده. همچنین، وضوح تصویر 4k و دیگر کیفیتهای تصویر وجود دارند. برای بازدید از آنها و بررسی انواع مدلها به سایت دناکالا مراجهه کنید.

 

تلویزیون فورکی بهتر است یا هوشمند؟

هوشمندی تلویزیون، به قابلیتهایی همچون اتصال به اینترنت برمی‌گردد و 4k، به وضوح تصویر اشاره دارد. این دو، منافاتی با یکدیگر ندارند و می‌توانند همزمان روی یک تلویزیون باشند یا نباشند.

تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیونی است که سیستم عامل دارد و به وای‌فای متصل می‌شود. می‌توان با آن شبکه هایی مانند نتفلیکس را آنلاین تماشا کرد و انواع اپلیکیشن روی آن نصب می‌شود.

رزولوشن کیفیت فورکی چند است؟

فورکی یا 4k، به درجه‌ای از وضوح تصویر گفته می‌شود. تلویزیون فورکِی، تلویزیونی است که قابلیت پخش تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل دارد. رزولوشن یا همان وضوح تصویر تلویزیونهای فورکی، 2160*3840 است.
Tags: , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست