چگونه کیفیت تلویزیون را 4K کنیم؟

چگونه کیفیت تلویزیون را فورکی کنیم؟

هر تلویزیون قابلیت پخش کیفیت مختلفی دارد، از جمله تلویزیون4k با رزولوشن 4k. وقتی تلویزیون می‌خریم، در ویژگیهای آن، رزولوشن یا وضوح تصویر مختلفی نوشته شده که برخی از آنها فورکی (4k) هستند. یعنی تعداد پیکسلهای آنها، 2160*3840 است؛ چهاربرابر کیفیت فول اِچ‌دی (Full HD).

حال، برخی خریداران، تلویزیونهایی با رزولوشن فول اچ دی (Full HD) یا اچ دی (HD) می‌خرند و به دنبال فورکی کردن کیفیت آن می‌روند. در حالیکه وقتی پنل تلویزیون کیفیت اچ دی داشته باشد، امکان ارتقای تعداد پیکسلهای آن وجود ندارد.

برای آنکه بفهمید تلویزیون شما فورکی هست یا خیر، این مقاله از کجا بفهمیم تلویزیون 4K است یا نه  را مطالعه کنید.

البته روشهایی هست که می‌توان تا حدی کیفیت را افزایش داد؛ با ما در ادامه‌ی مقاله همراه شوید.

تلویزیون هوشمند دنای

تلویزیون هوشمند دنای

 

چگونه تلویزیون خود را 4k کنیم؟

در این مورد، دو حالت وجود دارد:

حالت اول: اگر رزولوشن تلویزیون شما 4k باشد، نیاز به روش یا کار خاصی نیست. زیرا پنل تلویزیون شما به صورت پیشفرض برنامه‌ها را با این کیفیت نشان می‌دهد.

حالت دوم: اگر تلویزیون شما فورکی نباشد، راهی برای تبدیل آن به فورکی وجود ندارد. البته روشهایی همچون تغییر رنگ یا کنتراست وجود دارد، اما باز هم در حد فورکی نخواهد شد. این روشها کمی کیفیت تصویر را افزایش می‌دهند اما باز هم تلویزیون قابلیت پخش تصاویر فورکی را نخواهد داشت.

شما می‌توانید کیفیت را از فورکی به اچ دی پایین ببرید؛ این روش از طریق تنظیمات تصویر تلویزیون ممکن است. اما بالا بردن تصویر، در حالیکه تلویزیون فاقد آن است، امکانپذیر نیست.

مانند این است که درجه‌ی یک وسیله‌ی گرمایشی تا 20 بیشتر نباشد و بخواهید آن را تا 24 بالا ببرید. قطعا برعکس آن ممکن است؛ یعنی از 24 به 20، اما اگر از 20 بالاتر نباشد، امکان ارتقا وجود ندارد.

اگر تلویزیون شما فورکی باشد، اما برنامه‌هایی که از طریق تلویزیون یا فلش می‌بینید فورکی نباشند هم، باز کیفیت فورکی به شما کمکی نمی‌کند و برنامه‌ها و فایلها، به همان کیفیتی پخش می‌شوند که هستند.

برای مطالعه‌ی موارد دقیقتر درباره‌ی کیفیت فورکی، مقاله‌ی تلویزیون4k  و کیفیت 4k چیست؟ را مطالعه نمایید.

تلویزیون فورکی دنای

تلویزیون 4k دنای

تلویزیونهای مدل جدید دنای، با پشتیبانی از کیفیت فورکِی و رزولوشن بالا، امکان تماشای تصاویر و شبکه‌های 4k را فراهم می‌کنند. برای دیدن مدلهای جدید، به سایت دناکالا مراجعه نمایید.

کیفیت 4کی چیست؟

یعنی تعداد پیکسلهای آنها، 2160*3840 است؛ چهاربرابر کیفیت فول اِچ‌دی (Full HD).

آیا می توان کیفیت را از hd به 4k تبدیل کرد؟

خیر، شما می‌توانید کیفیت را از فورکی به اچ دی پایین ببرید؛ این روش از طریق تنظیمات تصویر تلویزیون ممکن است. اما بالا بردن تصویر، در حالیکه تلویزیون فاقد آن است، امکانپذیر نیست.

آیا تلویزیون فورکی، برنامه های اچ دی را هم 4k پخش می کند؟

اگر تلویزیون شما فورکی باشد، اما برنامه‌هایی که از طریق تلویزیون یا فلش می‌بینید فورکی نباشند، کیفیت فورکی به شما کمکی نمی‌کند و برنامه‌ها و فایلها، به همان کیفیتی پخش می‌شوند که هستند.

اگر تلویزیون فورکی نباشد، امکان ارتقای آن به 4k وجود دارد؟

اگر تلویزیون شما فورکی نباشد، راهی برای تبدیل آن به فورکی وجود ندارد. البته روشهایی همچون تغییر رنگ یا کنتراست وجود دارد، اما باز هم در حد فورکی نخواهد شد. این روشها کمی کیفیت تصویر را افزایش می‌دهند اما باز هم تلویزیون قابلیت پخش تصاویر فورکی را نخواهد داشت.
Tags: , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست