کارائوکه و وکال ریموور چیست؟

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه

همه چیز در مورد کارائوکه و وکال ریموور

تصور کنید موسیقی بدون کلام ترانه‌ی موردعلاقه‌ی شما را پخش کنند تا با آن هم‌صدایی کنید. قابلیتهای وُکال ریموور و کارائوکه هردو این کار را برای شما انجام می‌‎دهند. اما تفاوت این دو قابلیت در چیست؟ اگر هردو کاری واحد انجام می‌دهند، چرا به صورت دو قابلیت جداگانه در اسپیکرها قرار داده می‌شوند؟ با هم با این دو امکان آشنا می‌شویم.

کارائوکه چیست؟

در دهه‌ی 70 میلادی، ماشین کارائوکه (Karaoke) در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و خیلی زود بین مردم محبوب شد. این دستگاه، آهنگی را بدون کلام و صدای خواننده پخش می‌کرد و با استفاده از میکروفونی که همراه آن بود، دیگران با آن می‌خواندند. در دهه‌های بعدی، دستگاه کارائوکه به کشورهای دیگر از جمله آمریکا راه یافت و به سرعت جای خود را در کافه‌ها و بارها و مهمانیهای منازل باز کرد. این دستگاهها معمولا یک نمایشگر دارند که متن شعر روی آن نمایش داده شده و با تغییر رنگ یا دیگر عناصر بصری، خواننده به بخش درست متن راهنمایی می ‌شود.

 

در مدلهای جدید اسپیکر خانگی، این قابلیت قرار داده شده تا جو مهمانی را شادتر و سرگرم‌کننده‌تر کند. کارائوکه، تنها بخش موسیقی زمینه‌ای را پخش می‌کند و آن قسمت از ملودی را که شعر همراه آن خوانده می‌شود، در بر نمی‌گیرد. درواقع، خواندن شعر با همان ریتمی که در ترانه پخش می‌شود، کاملا به مهارت آوازی خواننده بستگی دارد و ریتم آن از دستگاه و موسیقی شنیده نمی‌شود.

کاربرد اصلی این قابلیت، سرگرمی است، اما کاربرد دیگر آن که کمتر به آن پرداخته شده این است که افرادی که می‌خواهند تمرین خوانندگی کنند می‌توانند با کمک این قابلیت، به خوبی مهارت خود را تقویت کنند.

وکال ریموور چیست؟ (Vocal Remover)

قابلیت دیگری که در اسپیکرها وجود دارد، به این شکل است که موسیقی را انتخاب کرده و با حذف صدای خواننده از روی آن، موسیقی خالی را به شکل کامل پخش می‌کند. در این حالت، ملودی شعر پخش می‌شود و تنها بخشی که از موسیقی حذف شده، صدای خواننده است. حالا با استفاده از میکروفون باسیم یا بی‎‌سیم (وایرلس) می‌توانید به جای خواننده بخوانید.

این قابلیت نیز، برای سرگرم شدن و هیجان و شادی بخشیدن به مهمانی کاربرد بسیاری دارد.

هردو این قابلیتها، برای این طراحی و تعبیه شده‌اند که افراد، خود در جای خواننده‌ی ترانه قرار بگیرند و استعداد خوانندگی و صدای خود را به همگان نشان دهند!

اسپیکرهای خانگی دنای، همگی دارای این قابلیتها هستند و همراه با رقص نور RGB، فضای مهمانی شما را کاملا مانند یک کنسرت بزرگ، پر از هیجان می‌کنند.

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست