کنترل تلویزیون با گوشی موبایل

 

همه چیز در مورد کنترل تلویزیون دنای با گوشی موبایل

زمانی بود که کوچکترین بچه‌ی خانواده باید نزدیک تلویزیون می‌نشست تا کانال را عوض یا صدای تلویزیون را کم و زیاد کند! در آن زمان کنترل تلویزیون با گوشی، یک تصور محال بود. امروز که تلویزیونها کنترل از راه دور دارند، بچه‌ها می‌توانند هرجا بخواهند بنشینند! حالا اگر کنترل خراب شد یا کنار دستمان نبود چه؟

اصلا نگران نباشید، مجبور نیستید چون کنترل کنار دستتان نیست برنامه‌ای که ازش متنفرید را تحمل کنید! در این مقاله باهم می‌خوانیم که چطور با گوشی موبایل، به تلویزیون وصل شده و تلویزیون را کنترل کنیم. نکته‌‎ی اصلی این است که نوع گوشی و تلویزیون شما تعیین کننده‌ی نحوه‌ی اتصال است.

کنترل تلویزیون هوشمند با گوشی

چطور گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کنیم؟

روش اول

نرم‌افزارهایی هستند که به راحتی می‌توان با نصب روی گوشی و تلویزیون و برقراری ارتباط آنها با هم، گوشی را به کنترل از راه دور تلویزیون تبدیل کرد. از جمله این اپلیکیشنها، Eshare است. این اپلیکیشن به صورت پیشفرض روی تلویزیونهای هوشمند دنای نیز نصب است؛ کافی است که آنها را روی گوشی خود نیز نصب کنید.

ویدیو آموزش نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

 

شما باید این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید؛ سپس بین گوشی و تلویزیون از طریق اپلیکیشن ایجاد ارتباط کنید. نکته‌ی مهم در این روند این است که باید هم تلویزیون و هم گوشی، به یک شبکه‌ مرتبط باشند. اگر مودم وای‌فای در دسترس نبود، هات‌اسپات (Hotspot) گوشی خود را روشن کنید و تلویزیون را به شبکه‌ی گوشی متصل کنید.

وقتی ارتباط متصل شد، سمت راست، پایین صفحه آیکون کنترل از راه دور قرار دارد و می‌توانید از طریق آن تلویزیون را کنترل کنید.

این ویدیو، به خوبی روش اتصال گوشی به تلویزیون دنای را نشان می‌دهد.

http://

 

روش دوم

می‌توانید با کمک اپلیکیشن گوگل تی‌وی (Google TV) به گوشی خود وصل شوید. برای این کار اپلیکیشن را باز کنید؛ پایین صفحه سمت راست دکمه‌ی remote شوید. در قسمت بالا، با لمس اسکن دستگاهها (Scanning for devices)، دستگاههایی را که امکان اتصال به گوشی و اپلیکیشن را دارند پیدا کنید.

از لیست دستگاهها که روی گوشی اسکن شده‌اند، دستگاه خود را انتخاب کنید و با انتخاب pair، گوشی و تلویزیون را مرتبط کنید. پس از مرتبط کردن این دو، با صفحه کلیدی که روی گوشی و اپلیکشن هست، تلویزیون را کنترل کنید.

نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این است که به دلیل محدودیتهای اینترنت در ایران، به احتمال زیاد، این روش روی گوشیهای مختلف کار نمی‌کند و بهتر است به سراغ روشهای دیگری بروید.

کنترل تلویزیون هوشمند با IRگوشی

 

روش سوم

در مدلهای جدید گوشی، در ضلع بالایی، نقطه‌ی پخش نور مادون قرمز قرار دارد. به این بخش IR گفته می‌شود. برای استفاده از این قابلیت گوشی در راستای کنترل از راه دور تلویزیون، باز هم باید اپلیکیشن متناسب با آن را روی گوشی خود نصب نمایید.

سپس با کمک این قابلیت، از گوشی خود به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید. برای استفاده از این روش، گوشی شما حتما باید قابلیت IR را داشته باشد. این روش هم، به دلیل آنکه هر گوشی موبایلی، این قابلیت را ندارد، چندان روش قابل اتکایی نیست.

 

برای استفاده از این قابلیتها، تلویزیون باید هوشمند (Smart) باشد. زیرا اتصال به وای‌فای یا شبکه‌ی یکسان برای این فرایندها ضروری است. اگر تلویزیون شما ساده است، می‌توانید با تهیه یک دستگاه اندروید باکس و اتصال به تلویزیون، از امکانات آن استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که تا به اینجا دیدیم، برای استفاده از گوشی موبایل به عنوان کنترل از راه دور، سه روش وجود دارد. دو روش دوم و سوم، به دلیل محدودیتهایی که نام برده شد، کارایی ندارند. در حال حاضر، بهترین گزینه برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه، روش اول یعنی نرم‌افزار Eshare است.

Tags: , , , , , ,

Related Posts

15 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست