جدیدترین فناوریهای به کار رفته در اسپیکرهای خانگی

 

هرروز، فناوریهای جدید چون کودکان تازه متولد شده، پا به دنیای اسپیکر خانگی می‌گذارند. تحولاتی که با سرعت در مدلهای تازه‌ی اسپیکر خانگی جلوه می‌کنند. هرکدام از این فناوریها، حاصل ماهها تلاش و بررسی و نیازسنجی مهندسانی است که دنیای نور و صدا را خوب می‌شناسند؛ آنها هر نقطه از این دنیا را که نگاه می‌کنند، فرصتی در آن می‌بینند برای رشد و محصول بهتر ساختن.

در ادامه‌‎ی مقاله، به 6 مورد از این فناوریها در دنیای اسپیکر خانگی نگاهی میندازیم.

نورپردازی و پخش صدای 360 درجه:

در این نوع اسپیکرها پخش نور و صدا به صورت 360 درجه انجام می‌گیرد و نور و صدا به طور مساوی در تمام محیط توزیع می‌شوند. یعنی در هر زاویه نسبت به اسپیکر که قرار بگیرید، به یک میزان از صدا و رقص نور آن لذت می‌برید.

 

کنترل پنل ضد آب:

کنترل پنل این دستگاهها به صورت ضدآب ساخته شده که در صورت ریختن مایعات، اسپیکر خانگی شما دچار آسیب نشود.

 

پشتیبانی از فن آوریهای کارائوکه (karaoke)، (usb)، (Bluetooth)، (wifi):

اسپیکر خانگی جدید، به فناوریهای بالا مجهز هستند؛ زیرا عدم پشتیبانی از هر کدام از این فناوریها دست کاربر را برای بسیاری از استفاده‌ها می‌بندد. اسپیکرهای دنای، کلیه‌ی این امکانات را ارائه می‌دهند.

 

فناوری LDAC:

این فناوری وظیفه واضح پخش صدا به صورت را بر عهده دارد و تاثیر مستقیم بر صدا دارد.  این فناوری یک کدک (codec) است که به شما این امکان را می‌دهد صدای با وضوح بالا تا 32 بیت بر 96 کیلو هرتز را از طریق بلوتوث تا حداکثر 990 کیلو بیت در ثانیه پخش کنید.

ناگفته نماند که این فناوری بر خلاف سایر فناوریهای کدینگ (coding) که سازگار با بلوتوث هستند بدون هرگونه تغییری محتوای صوتی را به صورت بسیار با کیفیت ارائه می نماید؛ همچنان اجازه می‌‌دهد تقریباً سه برابر سایر تکنولوژی ها، داده‌ها در بستر یک شبکه بیسیم بلوتوثی انتقال داده شوند. همین امر در نهایت سبب شده است تا صدایی بسیار با کیفیت از اسپیکر خانگی پخش گردد.

فناوری DSP :

 

این فنآوری، قابلیت تبدیل آنالوگ به دیجیتال و سپس دیجیتال به آنالوگ است. وجود این پردازشگر در اسپیکر خانگی کمک می‌کند کیفیت صدا بهتر و شفافتر شود. می‌توانید مقاله‌ی کامل را در این لینک مشاهده کنید.

 

فناوری DSEE :

تکنولوژی DSEE فایل‌های صوتی فشرده با کیفیت پایین را ارتقا می‌دهد و به‌طور خاص صدای زیر را که اغلب در هنگام فشرده‌سازی از دست می‌رود، بهبود می‌بخشد.

Tags: , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست