راهنمای خرید اسپیکر شارژی

folder_openمعرفی محصولات, مقالات
commentبدون دیدگاه

خرید اسپیکر شارژی مانند دیگر خریدها نیاز به میزانی از اطلاعات دارد. اطلاع از بایدها و نبایدهای انتخاب اسپیکر خانگی و اسپیکر شارژی برای بهترین انتخاب. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا گام به گام با الزامات خرید اسپیکر شارژی آشنا شویم.

برای آشنایی با اسپیکر شارژی مقاله نگاهی به اسپیکر شارزی و کارکرد آن را مطالعه نمایید.

کیفیت صدای اسپیکر شارژی

به ویژگی‌های فنی اسپیکر توجه کنید. عدد RMS واقعی آن، به‌ویژه در صداهای بالا. اگر ساب‌ووفر دارد تجربه‌ی شنیداری بهتری فراهم می‌کند؛ زیرا ساب‌ووفر صداهای بم و به قول خودمانی دوپس‌دوپس را پخش می‌کند. اگر امکان دارد هنگام خرید صدای آن را امتحان کنید. موسیقی را در سطوح مختلف صدایی گوش کنید تا قدرت و کیفیت صدای اسپیکر شارژی را بشنوید. بعضی از مدل‌‎های اسپیکر قابل حمل، به اولایزر مجهز هستند. این قابلیت کمک می‌کند موسیقی در نزدیک‌ترین شکل به سلیقه‌ی شما تنظیم شود.

نحوه حمل

اسپیکر شارژی همیشه قابل حمل ساخته می‌شود. درواقع قابل شارژ و قابل حمل بودن ویژگی این اسپیکرا است که قابلیت جابه‌جایی به آن‌ها می‌دهد. زیر برخی از این اسپیکرها چرخ قرار داده می‌شود و برخی دیگر دستگیره‌ای روی خود دارند که حمل را آسان‌تر می‌کند. نکته‌ی مهم اسپیکر شارژی وزن آن است. ار وزن این اسپیکر از یک حدی بالاتر باشد هنگام جابه‌جایی فشار زیادی به فرد می‌آید. به همین خاطر این اسپیکرها را از مواد سبکی می‌سازند که در عین استحکام وزن کمی داشته باشند.

 

جنس بدنه

اسپیکرهای خانگی ایستاده با بدنه‌ای از جنس MDF ساخته می‌شوند. این جنس بدنه قدرت و دوام بالایی دارد. اما به همان نسبت وزن محصول را بالا می‌برد. برای اسپیکرهای ایستاده که یک بار از فروشگاه به منزل حمل می‌شوند و در چیدمان قرار داده می‌شود میزان وزن اهمیت زیادی ندارد. اما در اسپیکرهای شارژی وزن پایین اهمیت زیادی دارد. طبیعتا وزن بالا موقع حمل، به‌ویژه بین بارهای یک پیک‌نیک یا سفر دشواری زیادی ایجاد می‌کند. اما سبکی وزن یک وجه قضیه است. نکته‌ی دیگری که اگر مهمتر نباشد کم‌اهمیت‌تر نیست، این است که جنس بدنه در عین پایین نگه داشتن وزن باید بادوام و محکم نیز باشد. به همین خاطر، بدنه‌ی اسپیکرهای شارژی را از جنس پلاستیک بادوام می‌سازند. این جنس در عین سبکی، قدرت زیادی دارد و در برابر آب و گرد و غبار از مقاومت بالایی برخوردار است.

 

بسته‌بندی مناسب

یک اسپیکر شارژی خوب باید در بسته‌بندی ایمن و مناسب عرضه شود. این بسته‌بندی در حمل و نقل مانع از شکستن یا آسیب دیدن اسپیکر می‌شود. یونولیتهایی که داخل جعبه دور محصول قرار دارند مانع از فشار آمادن و صدمه می‌شوند و شما می‌توانید آنها را نگه دارید و هر بار قصد حمل اسپیکر شارژی را داشتید دستگاه را در همان جعبه قرار دهید. به این شکل، با خیال راحت اسپیکر را در میان باقی موارد حمل می‌کنید.

 

قابلیتهای اتصال به دیگر دستگاه‌ها

یک اسپیکر قابل حمل مناسب، قادر است با بلوتوث به موبایل، لپتاپ و… وصل شود. به این شکل از طریق بلوتوث هر موسیقی یا فایل صوتی‌ای را که بخواهید روی گوشی خود پخش می‌کنید و صدای آن را با کیفیت خوب از اسپیکر می‌شنوید. قابلیتهای دیگر اتصال مانند TF card، فلش مموری (USB)، اتصال AUX نیز راه‌های دیگر برای لذت بردن از موسیقی دلخواه از طریق اسپیکر شارژی هستند.

 

امکانات جانبی

علاوه بر وظیفه اصلی پخش موسیقی و صدا، امکاناتی همچون کارائوکه و رقص نور در اسپیکر می‌توانند به‌خوبی رضایت کاربر را فراهم کنند. کارائوکه قابلیتی است که می‌توانید با آن ریتم یک موسیقی را بدون کلام پخش کنید و با استفاده از میکروفون اسپیکر، خودتان با آهنگ بخوانید. این گزینه برای تمرین آواز بسیار مناسب و جذاب است. اما رقص نور، کهکشانی از رنگ که با کمک لامپهای LED، هماهنگ با ریتم موسیقی می‌رقصند. جلوه‌ای که رقص این نورها دارد شور و حال متفاوتی در فضا ایجاد می‌کند. یک اسپیکر شارژی خوب این موارد را در خود دارد.

دو نوع رقص نور در اسپیکرها هستند، رینگی و تابشی. اگر دوست دارید درمورد این رقص نورها بیشتر بدانید مقاله روش تنظیم رقص نور اسپیکر خانگی را بخوانید.

گارانتی

اگرچه وقتی محصولی باکیفیت باشد، چندان نگرانی برای تامین قطعات و تعمیر نداریم، اما گارانتی یکی از خدمات مهم هر تولیدکننده است. حتی اگر به آن نیازی نداشته باشیم. بسیاری از تولیدکنندگان 12 ماه گارانتی تامین و تعویض قطعات دارند اما معمولا برندهای معتبر این خدمات را در 24 ماه (دوسال) ارائه می‌دهند. گارانتی هم می‌تواند یکی از مواردی باشد که در انتخاب یک اسپیکر شارژی و قابل حمل اثر داشته باشید.

 

خدمات پس از خرید اسپیکر شارژی

کار خریدار و فروشنده با پرداخت پول و دریافت محصول تمام نمی‌شود. یک برند معتبر که محصولی ارائه می‌کند، می‌داند که پس از فروش نیز برای نصب، راه‌اندازی و احتمالا پاسخ به مشکل خریدار باید همیشه پاسخگو و در دسترس باشد. پس اگر قصد دارید اسپیکر شارژی قابل حمل تهیه کنید، به خدمات پس از فروش آن برند نیز توجه کنید.

 

برند و قیمت

اعتبار و سابقه‌ی برند تولیدکننده‌ی اسپیکر خانگی در انتخاب آن موثر است. هرچه محصولات یک نام تجاری، خوشنام‌تر باشد و سابقه‌ی روشن‌تری در تولید محصول باکیفیت داشته باشد بیشتر می‌توان به کیفیت آن اعتماد کرد. از طرف دیگر، در کنار موارد گفته شده، قیمت محصول مهم است. می‌توانید پیش از خرید اسپیکر شارژی بهای محصولات متفاوت را با هم مقایسه و محصولی را که از نظر قیمت به بودجه‌ی شما نزدیک است انتخاب کنید.

 

 

کلام پایانی

برای خرید اسپیکر شارژی مواردی را ذکر کردیم. از کیفیت صدا گرفته تا قیمت همه را دیدیم. جنس بدنه‌ی مناسب برای یک اسپیکر را شرح دادیم و دیدیم که MDF یکی از بهترین جنسها برای ساخت بدنه اسپیکر شارژی است. جنس بدنه‌ی خوب در کنار بسته‌بندی مناسب دیگر هیچ نگرانی‌ای از بابت خرید اسپیکر شارژی مناسب به جا نمی‌گذارد.

دنای همیشه به اسپیکر خانگی باکیفیت خود معروف بوده است؛ حال علاوه بر اسپیکر ایستاده، به تازگی سه مدل اسپیکر شارژی نیز به سبد محصولات خود، اضافه کرده است.

 

Tags: , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست