قابلیت HbbTV چیست؟

قابلیت Hbbtv

تلویزیون هیبریدی و یا hbbtv چیست؟

Hybrid broadcast broadband TV یا به اختصار HbbTV قابلیتی است که بوسیله آن تلویزیون می‌تواند علاوه بر پخش عادی محتوای شبکه‌های تلویزیونی (برودکست)، محتواهای دیگری مانند اخبار، وضعیت آب و هوا، جستجو، بازی و… را هم نمایش دهد.

قابلیت HbbTV یا تلویزیون هیبریدی چیست؟

تلویزیون‌ هیبرید یا تلویزیون ترکیبی یک استاندارد جدید است که با ترکیب قابلیت‌های پخش برودکست همگانی و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می‌کوشد خدمات جذابتر و بهتری را به کاربر ارائه دهد.

در این استاندارد تلویزیون فقط صدا و تصویر برای بیننده فراهم نمی‌کند. با دریافت و امکان نمایش اطلاعات جانبی، تلویزیون‌ هیبرید یک تجربه‌ی جدیدتر و بیشتر از تماشای ویدیوی عادی است.

تصور کنید در هنگام پخش یک سریال می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد بازیگر مورد علاقه‌تان بدانید. یا تهیه کننده و کارگردان آن مجموعه کیست و بیوگرافی آن را بخوانید. تصور کنید در هنگام پخش یک برنامه آشپزی دلتان بخواهد مواد اولیه یا ظروف مورد استفاده در آن برنامه را تهیه کنید تا شما هم مانند آشپز برنامه بتوانید آن غذا را تهیه کنید.

این سرویس‌ها بخش‌های کمی از قابلیت HbbTV است که به تدریج قرار است در شبکه‌های تلویزیون صدا و سیما گنجانده شود. این سرویس‌ها که به خدمات ارزش افزوده شناخته می‌شوند بر اساس این استاندارد قابل ارائه هستند. تمام این امکانات با فشار دادن یک کنترل پورت آنلاین امکان پذیر خواهد بود.

چه تلویزیونی از قابلیت HbbTV پشتیبانی می‌کند؟

بهتر است اینطور بگوییم که همه تلویزیون‌های هوشمند این امکانات را پوشش خواهند داد. هر تلویزیون هوشمندی که بتواند به اینترنت متصل شود و اطلاعات را دریافت کند می‌تواند این استاندارد را ارائه کند. برای مشاهده تلویزیون‌های هوشمند و ایرانی دنای می‌توانید وارد صفحه فروشگاه دنای شوید.

چطور قابلیت HbbTV را در تلویزیون فعال کنیم؟

فعال کردن قابلیت HbbTV در تلویزیون اصلا کار سختی نیست. تلویزیون را به اینترنت متصل کنید. شبکه‌ای که قابلیت HbbTV را پشتیبانی می‌کند باز کنید. علامتی در گوشه تلویزیون نمایش داده خواهد شد. در این حالت با زدن دکمه قرمز تلویزیون به سرویس HbbTV دسترسی خواهید داشت.

اگر تلویزیون شما به اینترنت متصل است و شبکه‌ای که باز کرده‌اید این قابلیت را پشتیبانی می‌کند و همچنان نمی‌توانید به HbbTV دسترسی پیدا کنید با نمایندگی تلویزیون تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی کنند.

 

چطور قابلیت HbbTV را در تلویزیون غیرفعال کنیم؟

از همان روش که برای فعال کردن Hbtv وارد شدید پیش بروید؛ به محض نمایش کانال، در گوشه راست بالای صفحه برای چند لحظه نماد HbbTV ظاهر می گردد. دکمه HbbTV روی کنترل را که طبق قرارداد در تمام کنترل های از راه دور مدل های HbbTV وجود دارد، فشار دهید تا غیرفعال شود.

کدام تلویزیون‌های دنای قابلیت HbbTV را پشتیبانی می‌کنند؟

دنای تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند است. تلویزیون‌های هوشمند به دلیل دسترسی به اینترنت قابلیت پشتیبانی از این سرویس را دارند. بنابراین درصورتی که تلویزیون هوشمند دنای را تهیه می‌کنید می‌توانید پس از اتصال به اینترنت این قابلیت را فعال کنید.

لازم به ذکر است کلیه تلویزیون های هوشمند دنای (مدل 58، 55، 50 و 43 اینچ هوشمند) دارای قابلیت HBBTV می باشند.

توجه داشته باشید که این قابلیت باید از طرف شبکه‌های تلویزیون صدا و سیما فعال شود و درصورتی که این قابلیت در شبکه مورد نظر شما فعال نباشد نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای رفع هرگونه مشکل می‌توانید با کارشناسان مجرب شرکت دنای تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

قابلیت Hbbtv در ایران

این قابلیت در برخی تلویزیونهای تولید ایران از جمله دنای، فعال شده است. البته هنوز برای همه‌گیر شدن راه درازی در پیش دارد. همچنین، این قابلیت باید  از طرف شبکه‌های تلویزیون صدا و سیما فعال شود و درصورتی که این قابلیت در شبکه مورد نظر شما فعال نباشد نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای رفع هرگونه مشکل می‌توانید با کارشناسان مجرب شرکت دنای در بخش خدمات پس از فروش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تلویزیون هوشمند دنای

 

در این تلویزیون‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای کاربردی را نصب کنید و مانند یک گوشی یا لپ تاپ از آن استفاده کنید. دنای یکی از بهترین تولیدکنندگان داخلی تلویزیون‌های هوشمند است که در ابعاد مختلف تلویزیون تولید می‌کند. گارانتی تلویزیون‌های دنای 18 ماه است و 60 ماه تامین قطعات دارد.

 

 

Hbbtv مخفف چیست؟

این اصطلاح، مخفف Hybrid broadcast broadband TV است. این قابلیت، یک استاندارد جدید است که با ترکیب قابلیت‌های پخش برودکست همگانی و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می‌کوشد خدمات جذابتر و بهتری را به کاربر ارائه دهد.

منظور از تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند یا Smart TV به تلویزیونی گفته می‌شود که قابلیت دسترسی و استفاده از اینترنت را در خود دارند و بوسیله آن می‌توانید علاوه بر دریافت شبکه‌های دیجیتال، به اینترنت هم متصل شوید و وبگردی کنید.

تلویزیون هیبریدی یعنی چه؟

تلویزیون‌ هیبرید یا تلویزیون ترکیبی یک استاندارد جدید است که با ترکیب قابلیت‌های پخش برودکست همگانی و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می‌کوشد خدمات جذابتر و بهتری را به کاربر ارائه دهد.

Hbbtv در تلویزیون کجاست؟

برای فعال کردن این فناوری بر روی تلویزیون دارای HBBTV باید در ابتدا کانالی که دارای این قابلیت است را انتخاب کنید. به محض نمایش کانال، در گوشه راست بالای صفحه برای چند لحظه نماد HBBTV ظاهر می گردد. دکمه HBBTV روی کنترل را که طبق قرارداد در تمام کنترل های از راه دور مدل های HBBTV وجود دارد، فشار دهید.

Tags: , , , , , , , , ,

Related Posts

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دنای در تولید گیرنده های دیجیتال حرف اول را میزند اولین گیرنده دیجیتال دنای در سال 1388 با قیمت 110 تومان عرضه که بدلیل عدم پشتیبانی شبکه های HD آن را با مدل جدید جایگزین کره ام امیدوارم بزودی مدل 4K با امکانات آندروید TV آن نیز عرضه شود مشخصات فنی تلوزیونهای دنای و قیمت آنها خوب است متاسفانه در بازار انچنان که باید شناخته شده نست موفق باشید .

    پاسخ
  • مرسی از توضیحات خوبتون
    عالی و کامل بود
    به نظرم قابلیت خیلی خوب و کاربردی هستش

    پاسخ
  • سلام این قابلیت در تلویزیون های جدید سامسونگ هم موجوده؟

    پاسخ
    • باسلام و احترام
      بستگی به مدلش داره داره باید بررسی کنین که آیا اون مدل این قابلیت رو ساپورت می کنه یا نه دفترچه یا سایت شرکت رو چک کنین لطفا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست