تلویزیون هوشمند بخریم یا نخریم؟

از بین تلویزیون هوشمند و تلویزیون ساده کدام را بخریم؟

 

برای پاسخ دادن به سوال تلویزیون هوشمند بخریم یا نخریم، به توضیحات زیادی نیاز است. هر خریدار، بنا بر نیاز خود و کاربردی که از تلویزیون می‌خواد، موارد مختلفی را باید در نظر بگیرد. با بررسی ویژگیهای جدید تلویزیونها، مدلها، اندازه و…، در نهایت می‌تواند به یک پاسخ روشن و مشخص برسد.

در این مقاله به این سوال می‌پردازیم که واقعا چطور باید به پاسخ برسیم و بالاخره تلویزیون هوشمند بخریم یا نخریم؟ اما پیش از آنکه به پاسخ این سوال برسیم، نگاهی کوتاه و گذرا به این دو داشته باشیم.

 

تلویزیون هوشمند 43 اینچ دنای

تلویزیون هوشمند چیست؟

برای آنکه بدانیم از یک کالا یا خدمات استفاده کنیم یا خیر، خوب است که به خوبی آن را بشناسیم. شاید با همین شناخت، در همان ابتدا بدانیم که انتخاب مناسبی برای ما نیست و در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود.

تلویزیونی که امکان اتصال به اینترنت و مرورگرهای وب را داشته باشد، هوشمند خوانده می‌شود. این تلویزیونها، امکان پخش شبکه‌های آنلاین مانند نتفلیکس را دارند، می‌توانید با آنها به برنامه‌هایی مانند یوتیوب وصل شده و با اتصال آنها به گوشی، از هرچه روی گوشی دارید، با کمک تلویزیون بهره ببرید.

برای مطالعه‌ی بیشتر درمورد تلویزیون هوشمند، به مقاله‌ی «تلویزیون هوشمند چیست؟» رجوع کنید.

 

مزایا و معایب تلویزیون هوشمند:

تلویزیون هوشمند مانند هر فناوری دیگری، مزایا و معایب خود را دارد که بررسی آنها، ما را در تصمیم‌گیری یاری می‌دهد. از مزایای آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دسترسی به اپلیکیشن‌ها: تلویزیون هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که به اپلیکیشن‌های مختلفی مانند نتفلیکس، یوتیوب و… دسترسی داشته باشید.
  • دسترسی راحت‌تر: با اتصال به اینترنت، می‌توانید به سرویس‌های آنلاین، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها دسترسی داشته باشید.

در مقاله‌ی «بهترین تلویزیون هوشمند و فورکی ایرانی» می‌توانید به اطلاعات خوبی در این زمینه برسید.

 

در کنار این مزایا، معایب تلویزیون هوشمند نیز به شرح زیر است:

  • قیمت بالاتر: تلویزیون‌های هوشمند ممکن است قیمت بیشتری نسبت به تلویزیون‌های معمولی داشته باشند.
  • پیچیدگی بیشتر: گاهی اوقات نحوه استفاده از تلویزیون‌های هوشمند کمی پیچیده‌تر است و نیاز به آشنایی با تنظیمات و امکانات بیشتری دارد.

 

 

تلویزیون 43 اینچ دنای- ساده

 

حالا بیایید نگاهی به مزایا و معایب تلویزیون معمولی بیندازیم:

مزایای تلویزیون معمولی:

  • قیمت مقرون به صرفه‌تر: تلویزیون‌های معمولی معمولاً ارزان‌تر هستند.
  • استفاده آسان: این تلویزیون‌ها معمولاً ساده‌تر در استفاده و تنظیمات هستند.

 

معایب تلویزیون معمولی:

  • محدودیت در دسترسی به اپلیکیشن‌ها و خدمات آنلاین: تلویزیون معمولی به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاین دسترسی ندارند.
  • استفاده از دستگاه‌های جانبی: برای دسترسی به محتواهای آنلاین حتما باید از دستگاه‌های جانبی مانند کامپیوتر استاده کرد.

 

تلویزیون هوشمند 58 اینچ دنای

اندازه

در خرید تلویزیون، در کنار آنکه به هوشمند بودن یا نبودن توجه کنیم، باید به اندازه‌ی تلویزیون نیز اهمیت بدهیم. تلویزیون، فارغ از هوشمند بودن یا نبودن، باید برای فضا مناسب باشد؛ در غیر این صورت، ممکن است بر بینایی فرد اثر منفی بگذارد. بنابراین پیش از آنکه بررسی کنید تلویزیون هوشمند برای شما مناسب است یا ساده، اندازه‌ی تلویزیون را تعیین کنید. سپس، در میان مدلهای آن اندازه، ببینید کدام مدلها ساده و کدام هوشمند هستند.

 

 

قیمت

هرکس بنا بر نیازها و تصمیمات خود، بودجه‌ی مشخصی را برای خرید هر کالا یا … در نظر می‌گیرد. با مقایسه‌ی قیمت مدلهای مختلف ساده و هوشمند، به خوبی می‌توانید ببینید قیمتی که برای این کالاها درنظر گرفته شده، با سقف بودجه‌ی شما همخوانی دارد یا خیر؟ در خرید تلویزیون و این قبیل اقلام برای مکانهایی مانند مطب پزشکان، کلینیکها، هتل، رستوران و… قیمت در اولویت قرار دارد؛ زیرا تلویزیون در این مکانها، وسیله‌ی ضروری و اصلی نیست. علاوه بر آن، امکانات تلویزیون هوشمند، در چنین مکانهایی، ضرورت و کارایی ندارد. به همین دلیل، در این موراد، اولویت با خرید تلویزیون ساده و غیرهوشمند است.

در خرید تلویزیون برای منزل، موضوع متفاوت است. تلویزیون هوشمند، قابلیتهای مفید بسیاری دارد. همانطور که چندخط بالاتر اشاره کردیم، تلویزیون هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت دارد، مرورگر وب دارد و بسیاری از اپلیکیشنها، روی آن نصب می‌شود.

برای انتخاب بین تلویزیون هوشمند و ساده، اگر بودجه به شما اجازه می‌دهد، طبعا تلویزیونی که امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد، گزینه‌ی منطقی‌تری است. قیمت بسیاری از تلویزیونهای هوشمند، مقداری بالاتر از تلویزیونهای ساده است، اما این تفاوت قیمت در مقابل تفاوت کارایی و قابلیتهایی که ارائه می‌دهد، چشمگیر نیست.

 

تلویزیون هوشمند 55 اینچ دنای

کارآمد بودن

از ابتدای ساخت تلویزیون، کارکرد آن، پخش صدا و تصویر بوده است. امروز نیز، همچنان کارکرد اصلی تلویزیون همین است و تمامی قابلیتها و ویژگیهای فنی، بر همین امر تکیه دارد. اما در کنار این وظیفه، تلویزیونهای هوشمند، با اتصال به شبکه‌ی اینترنت، برخورداری از مرورگر وب، سیستم عامل اندروید (یا IOS)، قابلیت نصب اپلیکیشنهای مختلف و… امکاناتی بسیار فراتر از پخش برنامه ارائه می‌دهند. درواقع می‌توان گفت که تلویزیون هوشمند، هم تلویزیون است هم با حفظ سمت، یک لپتاپ خوب!

اگر انتظار شما از تلویزیون، فقط تماشای برنامه‌های تلویزیونی است، تلویزیون ساده، که مدلهای خوب و باکیفیت آن، به راحتی در بازار موجود هستند، انتخابی مناسب و کارا برایتان هستند. اما اگر دوست داشته باشید گذشته از تماشای برنامه‌های تلویزیونی، وارد اپلیکیشنهای مختلف شوید، ایمیل خود را چک کنید، از سریالهای شبکه‌هایی مانند نتفلیکس لذت ببرید و برنامه‌های شبکه‌ی خانگی را در فیلیمو تماشا کنید، اولویت انتخاب، تلویزیون هوشمند است که با اندکی تفاوت قیمت می‌توانید تهیه کنید. انتخاب با شماست!

 

 

جمع‌بندی

پس از بررسی و مقایسه، اگر تلویزیونهای هوشمند و ساده، از لحاظ کارایی و بازه‌ی قیمتی در شرایطی یکسان باشند، بدون شک تلویزیونهای هوشمند، انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری هستند! اگر تصمیم شما خرید تلویزیون هوشمند است، برای انتخاب آسانتر می‌‎توانید مقاله‌ی «نکات کاربردی برای خرید تلویزیون هوشمند» را مطالعه فرمایید.

 

دنای، هر دو مدل تلویزیونهای ساده و هوشمند را عرضه می‌کند و شما خریدار گرامی‌، می‌توانید در سایت دنای، مدلهای مختلف را ببینید.

تلویزیونهای دنای

تلویزیونهای دنای

 

 

Tags: , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست