اسپیکر خانگی چی بخرم؟

پاسخی به سوال «اسپیکر خانگی چی بخرم؟»

 

نزدیک یک مراسم بزرگ و شاد خانوادگی است و شما در کنار تمامی تدارکات، از خود می‌پرسید «اسپیکر خانگی چی بخرم؟». این سوال، بسیار کلی‌تر از آن است که بتوان در یک کلمه یا یک جمله به آن جواب داد.

هر اسپیکر، با توجه به امکانات و ویژگیهایی که دارد، کارایی متفاوتی دارد. بررسی و مقایسه‌ی این ویژگیها، قدم  اول است. قدم بعدی، این است که انتظارات خود از اسپیکر خانگی را مشخص کنید. نتایج این دو مورد، پاسخ روشنتری به سوال «اسپیکر خانگی چی بخرم؟» می‌دهد.

 

خرید اسپیکر از برند نام‌آشنا

شاید در جواب اسپیکر خانگی چی بخرم؟ پیش از همه نام یک برند در ذهن تداعی شود. اما برند، به تنهایی تضمین‌کننده‌ی کاربردی بودن محصول نیست. یک نام آشنا می‌تواند مقدمه‌ای شود برای شروع بررسی و مقایسه‌ی محصولات مختلف.

 

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ - DJ5

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ – DJ5

اهمیت قدرت صدا در خرید اسپیکر خانگی

وظیفه‌ی اصلی اسپیکر خانگی، پخش صدا و موسیقی است. طبعا قدرت صدا، اصلی‌ترین ویژگی اسپیکر است که باید در هنگام خرید لحاظ شود. قدرت صدای اسپیکر خانگی را با  RMS و واحد وات می‌سنجند. عدد RMS  بالاتر، قدرت صدای بیشتر.

این عدد، حاصل بخشهای مختلفی است که در یک اسپیکر جای داده می‌شوند. اگر یک اسپیکر خانگی، توییتر، ساب‌ووفر و میدرنج داشته باشد، می‌توان صدای آن را در رده‌ی بهترینها درنظر گرفت.

برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی RMS، مقاله‌ی همه‌ی آنچه که باید درباره‌ی RMS اسپیکر خانگی بدانید! را مطالعه نمایید.

 

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ - 3010LWRL

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ – 3010LW5RL

اسپیکر خانگی قابل حمل یا ایستاده؟

یکی از مواردی که برای انتخاب اسپیکر باید تعیین کنید، فضایی است که قصد دارد در آن از اسپیکر استفاده کنید. از لحاظ اندازه و ثابت بودن یا نبودن، اسپیکر خانگی به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود. اسپیکر ایستاده‌ی ثابت و اسپیکر قابل حمل.

  • اسپیکر ایستاده، در ابعاد بزرگ تولید می‌شود و پایه‌های ساده دارد. این پایه‌ها برای قرار گرفتن روی زمین طراحی می‌شوند. اسپیکر ایستاده، که به تاور اسپیکر (تاور/tower به معنای برج) نیز معروف است، برای استفاده در فضای داخل مناسب است؛ زیرا گذشته از اندازه‌ی بزرگ و سنگین، انرژی آن از برق شهری تامین می‌شود.
  • اسپیکر قابل حمل، از لحاظ اندازه بسیار از اسپیکر ایستاده کوچکتر است و معمولا بالای آن یک دسته و زیر آن چرخ نصب می‌شود تا مانند چمدان، به راحتی حمل و روی زمین کشیده شود. اندازه و ساختار این اسپیکرها، کمک می‌کند آنها را به راحتی به هرجا حمل کنید. اسپیکرهای قابل حمل، به ویژه مدلهای جدید آن، قابل شارژ هستند. این قابلیتها کمک می‌کند در فضای بیرون نیز بتوان آنها را روشن کرد.

 

اسپیکر خانگی چی بخرم؟- DJ3 دنای

اسپیکر خانگی چی بخرم؟- DJ3 دنای

پنل دیجی، باشد یا نباشد؟

در چندسال اخیر، موجی از اسپیکرهای مدل دیجی دار وارد بازار لوازم صوتی و تصویری شده‌اند. پنل دیجی روی اسپیکر، امکان ایجاد تغییر روی آهنگ را فراهم می‌کند. برای نمونه، تغییر سبک آهنگ با استفاده از دکمه‌های مخصوص این کار در پنل دیجی. به زبان ساده‌تر، موسیقی پخش شده به سلیقه و خواست شنونده، شخصی‌سازی می‌شود. مثالی می‌زنیم:

شما از موسیقی سررشته دارید و سبکهای مختلف آن را می‌شناسید. آهنگی در حال پخش است و با خود فکر می‌کنید اگر این آهنگ به جای پاپ، در سبک راک تنظیم می‌شد، چطور بود؟ خوب اینجا دکمه‌ی تغییر سبک موسیقی به کمک شما می‌آید و با هربار فشار، تنظیمات آهنگ تغییر می‌کند.

در انتخاب اسپیکر خانگی، این مورد را درنظر داشته باشید. زیرا پنل دیجی، کارایی بسیار دارد و همزمان، وجودش بر قیمت محصول تاثیر زیادی دارد. اگر امکاناتی که پنل دیجی، از جمله اکوالایزر و تنظیم بیس و تربل و… برای شما استفاده‌ی زیادی دارد، پس حتما اسپیکرهای دیجی‌دار را در گزینه‌ها جای دهید. اما اگر این نوع پنل و قابلیتهای آن برای شما کارایی ندارد، پیش از بررسی موارد دیگر، اسپیکرهای دیجی دار را از لیست خارج کنید.

 

اسپیکر خانگی - DJ2

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ – DJ2

رقص رنگها و نورها در اسپیکر خانگی

اسپیکرها، از این نظر هم به دو دسته تقسیم می‌شوند: آن محصولاتی که رقص نور دارند و حتی الگوهای رقص نورشان هم متفاوت است، آن دسته اسپیکر که رقص نور ندارند.

این قابلیت در اسپیکر خانگی، تاثیر مستقیم بر پخش صدا ندارد، اما زیبایی ظاهری بسیاری دارد؛ در یک مهمانی بزرگ، رقص رنگهای متنوع فضا را به شکل درخشانی پرشور می‌کند. این قابلیت در میان جوانترها طرفدار بسیاری دارد. پس اگر در مراسم و جشنها، مهمان جوان زیاد دارید، اسپیکر رقص نوردار انتخاب خوبی است.

 

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ دیجی4 دنای

اسپیکر خانگی چی بخرم؟ دیجی4 دنای

فضایی که اسپیکر خانگی در آن قرار می‌گیرد

برگردیم به بخش اسپیکر ایستاده یا اسپیکر قابل حمل. اگر برای حمل در سفر و پیک نیک می‌خواهید، قدرت صدا مهم است زیرا انواع صداهای محیط در فضای باز، صدای خروجی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر اسپیکر را، چه مدلهای قابل حمل و چه ایستاده، در فضای داخل قرار می‌دهید، باید به اندازه‌ی فضا توجه کنید. برای فضایی با متراژ مثلا 70 متر، اسپیکر خانگی با قدرت صدای 160 وات زیاد است. زیرا قدرت صدای بسیار بالای اسپیکر در فضا کوچک، به جای حسن، به عیب تبدیل می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه‌ی قرار دادن اسپیکر در فضا، مقاله‌ی 5 نکته‌ی ظریف جای‌گذاری اسپیکر خانگی در منزل را بخوانید.

اسپیکر خانگی چی بخرم؟- زیگما

 

نظر جیبتان چیست؟!

علاوه بر تمامی موارد بالا که هرکدام به تنهایی ملاک مهمی هستند، بودجه‌ای که هر فرد برای خرید اسپیکر خانگی درنظر دارد، در انتخاب او تاثیر مستقیم دارد. برای اسپیکر با توجه به برند، تولید داخل یا خارج بود، امکانات و قدرت صدا، بازه‌ی متنوعی از قیمت وجود دارد.

 

جمع‌بندی

برای سوال اسپیکر خانگی چی بخرم؟ پاسخ سرراست و مشخصی وجود ندارد. برآیند مواردی که گفته شد، برای هر فرد مدل و نتایج متفاوتی است.

دنای، در تولیدات خود، انواع مدلهای اسپیکر خانگی را با قابلیتهای مختلف دارد. با توجه به تمامی توضیحات این مقاله، در میان مدلهای دنای، محصول مناسب خود را پیدا خواهید کرد. برای دیدن مدلهای اسپیکر خانگی دنای، به صفحه محصولات دنای مراجعه فرمایید.

 

Tags: , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست