راهنمای کامل نصب اسپیکر خانگی

چطور اسپیکر خانگی را نصب و راه اندازی کنیم؟

پس از تمامی پرس و جوها و نهایتا خرید یک اسپیکر خانگی خوب و با کیفیت، چیزی که به آن نیاز داریم، یک راهنمای نصب اسپیکر خانگی کامل است. این راهنما، تنها برای اتصال سیمهای این اسپیکر خانگی نیست، بلکه روش نصب درست، از برداشتن قیچی برای باز کردن کارتن محصول شروع می‌شود. با ما همراه باشید تا گام به گام این راهنما را با هم مرور کنیم.

باند خانگی دنای

نصب اسپیکر خانگی

نکته قبل از شروع نصب: در صورت امکان از فرایند نصب و راه اندازی فیلم تهیه کنید

گام اول- باز کردن کارتن محصول

سوال به جایی در ذهن شما شکل گرفته است. مگر باز کردن کارتن روش خاصی دارد؟ بله، کارتن محصولات مختلف، بر اساس ساخت و بخشهای مختلف آنها طراحی شده است. همینطور هنگام باز کردن، بر اساس قسمتهای مختلف محصول، روش باز شدن کارتن متفاوت است تا محصول بدون آسیب از بسته بیرون آورده شود.

  • برای بیرون آوردن اسپیکر از داخل کارتن، ابتدا بر اساس عکس محصول روی کارتن، بالا و پایین جعبه را مشخص کنید. این تعیین جهت بالا و پایین بسیار مهم است؛ زیرا اگر برعکس قرار دهید، محصول آسیب جدی می‌بیند.
  • به آرامی و با احتیاط، کارتن را روی زمین بخوابانید.
  • با یک تیغ موکت بری (کاتر)، با احتیاط و ظرافت، چسب بخش پایین کارتن را ببرید و کارتن را باز کنید. یونولیتها را بیرون آورده و با احتیاط، کارتن را روی همان سمت باز شده بلند کنید. یعنی کارتن باید درست مطابق تصویر محصول و همان جهت بالا و پایین مشخص شده باشد.
  • وقتی اسپیکر در حالت ایستاده قرار داشت، آرام کارتن را از بالا بلد کنید و از روی محصول بردارید. در این حالت، پس از برداشتن کارتن، محصول به حالت ایستاده روی زمین قرار گرفته است.
  • این روش را به طور دقیق برای اسپیکر دوم نیز پیاده کنید.

http://

گام دوم- جایگذاری محصول

پس از آنکه طبق روش ذکر شده، محصول را از کارتن خارج کردید، جای مناسب آن را در فضا مشخص نموده و اسپیکرها را در آنجا قرار دهید. جای مناسب اسپیکر خانگی، کمک می‌کند تجربه‌ی شنیداری خوبی داشته باشید. زیرا، گذشته از کیفیت و صدای خروجی نهایی اسپیکر خانگی، موارد زیادی بر چگونگی صدایی که از اسپیکر به گوش رسد اثر می‌گذارند.

برای انتخاب جای مناسب اسپیکر خانگی مقاله‌ی 5 نکته‌ی ظریف جای‌ گذاری اسپیکر خانگی در منزل و برای آشنایی با فضای مناسب اسپیکر خانگی و تاثیر آن در صدای نهایی، مقاله‌ی فضای مناسب، اسپیکر خانگی، دو یار برای خوش صدایی را مطالعه نمایید.

نکته‌ی مهم: برای جا به‌جا کردن محصول، از دستگیره‌هایی که در دو سمت بدنه قرار داده شده است استفاده کنید و به هیچ عنوان هنگام تکان دادن، از قسمت بالای آن، نگیرید. به ویژه اسپیکرهای دیجی‌دار که بالای آنها، پنل دیجی قرار داده شده است.

ویدیو صفر تا صد نصب و راه اندازی اسپیکر خانگی دنای

http://

گام سوم- اتصال کابلها

به همراه اسپیکر خانگی، یک جفت کابل با سیمهای سفید و قرمز (مثبت و منفی) به شما تحویل داده می‌شود جهت انتقال صدا و یک کابل دیگر برای رقص نور است. موقع اتصال کابلها، دقت کنید که ورودی و خروجیهای مثبت و منفی، درست نصب شوند.

گام چهارم- روشن کردن دستگاه

بنا بر مدل اسپیکر خانگی شما، ضلع پشت یا روی اسپیکر خانگی، دکمهء روشن-خاموش (power) قرار دارد. برای راه انداختن دستگاه، باید این دکمه را در حالت روشن قرار بدهید.

برخی مدلها، برای روشن شدن ال.ای.دیهای رقص نور نیز، دکمه‌ی جداگانه دارند و روشن یا خاموش بودن رقص نور به اختیار خود کاربر است.

گام پنجم- اتصال به تلویزیون

مدلهای مختلف اسپیکر خانگی، ممکن است پورت کواکسیال یا اپتیکال داشته باشند. این پورتها، برای اتصال کابلهای اپتیکال یا کواکسیال هستند. این دو کابل برای انتقال صدای دیجیتال کاربرد دارند. کابل کواکسیال از جنس مس و کابل اپتیکال یک کابل نوری است. با کمک این پورتها، می‌توانید اسپیکرها را به تلویزیون وصل کنید.

در این مرحله، اسپیکر نصب شده و آماده است. می‌توانید برنامه‌های تلویزیون را (پس از تنظیمات لازم) با صدایی که از یک اسپیکر خانگی باکیفیت پخش می‌شود تماشا کنید. با کمک اتصال فلش و یا بلوتوث، رادیو پخش می‌شود و یا به موسیقی، گوش دهید. اتصال میکروفون، کابل Aux و گیتار الکتریک نیز، از دیگر امکاناتی هستند که پورتهای مختلف این اسپیکرهای خانگی در اختیار شما قرار می‌دهند.

علاوه بر اینها، می‌توانید یک اسپیکر پسیو (passive) نیز به اسپیکرها وصل کنید. به طور مختصر بخواهیم بگوییم، اسپیکر اکتیو (active)، یکی از دو اسپیکر خانگی است که آمپلیفایر، پنل دیجی و… روی آن نصب شده است. اسپیکر پسیو (passive)، تنها صدا را دریافت و پخش می‌کند. با اتصال یک اسپیکر سوم که از نوع پسیو باشد، از آن نیز بهره می‌برید.

برای دیدن مدلهای مختلف اسپیکر خانگی دنای، به صفحه‌ی اسپیکر خانگی دنای، مراجعه نمایید.

اسپیکر خانگی

نصب اسپیکر خانگی

Tags: , , , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست