چطور میکروفون بیسیم را به اسپیکر متصل کنیم؟

روش اتصال میکروفون بیسیم را به اسپیکر

وقتی اسپیکر خانگی جدیدی دارید و می‌خواهید تمرین خوانندگی کنید. شاید هم خواننده هستید و می‌خواهید با میکروفون، صدا و هنر خود را به رخ دوستانتان بکشید! با اسپیکر خانگی خود، یک میکروفون بیسیم (wireless) هم به شما تحویل داده شده است؛ حالا اولین سوال این است: چطور میکروفون بیسیم را به اسپیکر متصل کنیم؟ اتصال هر دو دستگاه به یکدیگر، زمانی که سیم وجود نداشته باشند، از طریق امواج انجام می‌شود. بنابراین، نیاز به روشهایی است که این ارتباط را برقرار کنند.

 

فواید استفاده از میکروفون بیسیم چیست؟

هرچه سیم‌کشی در دستگاه کمتر باشد، کار اتصالات و استفاده از آنها راحت‌تر است. ظاهر دستگاه، با سیم کمتر، شکیل‌تر است و بدون سیم بودن، امکان حرکت آزادانه در فضا را، فراهم می‌کند.

 

پیش‌نیازها و روشها

1- تامین نیروی میکروفون:

مانند هر وسیله‌ی الکترونیکی دیگری، میکروفون بیسیم نیز برای آنکه درست کار کند، باید انرژی مورد نیاز آن تامین شود. معمولا این میکروفونها، باتری دارند که باید شارژ شوند. پیش از استفاده از میکروفون بیسیم، بررسی کنید که باتری به‌درستی شارژ شده و نصب شده باشد.

 

میکروفون وایرلس اسپیکر خانگی

2- میکروفون را روشن کنید:

شاید این مورد بدیهی و خنده‌دار به نظر برسد، اما با همه‌ی کوچکی، ممکن است این نکته از دید برخی پنهان بماند و ساعتها برای مشکلی که به سادگی قابل حل است زمان بگذارند!

 

3- بررسی کنید که اتصال میکروفون از چه طریقی است:

بسیاری از میکروفن‌های بی‌سیم با بلوتوث (Bluetooth) یا USB به دستگاه وصل می‌شوند. اگر اتصال از طریق USB است، دانگل مربوطه را وصل کنید. اگر از طریق بلوتوث است، با جستجوی نام دستگاه و برقراری اتصال بین میکروفون و اسپیکر، اتصال را برقرار نمایید. در تنظیمات دستگاه، این کار را با عنوان pair کردن می‌شناسند. یعنی جفت کردن دو دستگاه با یکدیگر.

 

4- اتصال میکروفن به سیستم:

برای اتصال از روش بلوتوث، روی دستگاه خود (مثل تلویزیون، کامپیوتر یا گوشی هوشمند) به بخش تنظیمات بلوتوث بروید و با جستجو، نام میکروفن را از بین نامهای دیگر دستگاههای اطراف، پیدا کرده و اتصال برقرار کنید. البته یکی از مزایای میکروفونهای دنای، این است که وقتی روشن شوند، به طور خودکار، با دستگاه هماهنگ می‌شوند.

 

5- تنظیمات صدا را مطابق دستورالعمل انجام دهید:

در قسمت تنظیمات صدا، به طور کامل بررسی کنید که سیستم، به درستی تنظیمات ورودی صدا را تشخیص داده و میکروفن بی‌سیم را به عنوان منبع صدا می‌شناسد. این تنظیمات ممکن است در قسمت تنظیمات صدا یا کنترل صدا هستند و می‌توانید از طریق دفترچه‌ی راهنما، آنها را پیدا کنید.

 

6- تنظیمات اسپیکر:

تنظیمات خروجی صدای اسپیکر را نیز چک کنید تا مطمئن شوید که صدا به درستی از اسپیکر خارج می‌شود.

 

دکمهء تنظیم صدای میکروفون

 

7- تنظیم صدای میکروفون.

از روی پنل اسپیکر، میزان صدای میکروفون را زیاد کنید. میکروفونهای دنای، قابلیت تنظیم بیس و تریبل و… را دارند. می‌توانید با این تنظیمات، صدا را به شکل دلخواه خود تغییر دهید.

 

میکروفون باز هم صدا ندارد، چه‌کار کنم؟

اولین راه، بررسی مجدد و دقیق‌تر این موضوع است که آیا میکروفون و اسپیکر درست متصل شده‌اند؟ سپس، کابلهای منبع تغذیه‌ی اسپیکر را بررسی کنید. آیا برق موردنیاز اسپیکر درست وارد دستگاه می‌شود؟ بعد از این دو روش، اگر مشکل حل نشد، یا دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید و یا تنظیمات بلوتوث را از نو انجام دهید.

 

اسپیکرهای دنای، به همراه خود یک عدد میکروفون بیسیم دارند که با قابلیت تنظیم صدای آن به شکلهای مختلف، امکان استفاده‌ی مفرحی را برای شما به همراه دارد. برای دیدن مدلهای اسپیکر خانگی دنای، به صفحه اسپیکر خانگی دنای مراجعه فرمایید.

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست