ابزارهای تغییر صدای خواننده با هوش مصنوعی

folder_openاخبار دنای, مقالات
comment4 دیدگاه

هوش مصنوعی تغییر صدای خواننده ایرانی

چند ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای ویرایش صدا

با تولد هوش مصنوعی، دروازه‌ی جدیدی در پهنه‌ی جهان فناوری باز شده است. اگرچه این پروژه مدتهاست که در دست تولید است، اما ورود آن به عرصه‌های مختلف و کاربردی شدن برای افراد عادی، تغییرات شگرفی در همه‌ی زمینه‌ها ایجاد کرده است.

ویدیوی تغییر صدای خواننده با هوش مصنوعی (همراه با معرفی برنامه تغییر صدای خواننده)

http://

 

پس از بررسی‌های گوناگون، در این مقاله، نگاهی کرده‌ایم به چند ابزار کارا در حوزه‌ی صدا. ابزاری که از حذف صدای اضافی گرفته تا جایگزینی صدای خواننده، در خدمت کاربر آمده‌ و کار را برایش آسانتر کرده‌اند.

هوش مصنوعی Koe recast

هوش مصنوعی Koe recast

با آپلود ویدیو در این سایت، می‌توانید ویدیو را با صدای انتخابی تحویل بگیرید. یعنی صدای اصلی خواننده یا گوینده را حذف می‌کند و با صدای گوینده‌ی موردنظر شما، همان متن را با همان تن و لحن روی ویدیو قرار می‌دهد. شما می‌توانید از میان صدای خانم، آقا یا صدای کارتونی، یکی را انتخاب کنید.

این سایت و اپلیکیشن، در قالب دو برنامه‌ی رایگان و قابل خریدن، خدماتش را ارائه می‌دهد.

هوش مصنوعی Audi.studio

هوش مصنوعی Audo.studio

این هوش مصنوعی، به هرکس با هر سطح تسلط، از مبتدی تا مهندس صدا، کمک می‌کند تا کیفیت فایل صوتی خود را بالا ببرد. استفاده از آن بسیار آسان است و حتی می‌توان با کمک خود اپلیکیشن، صدا را ضبط کرد.

کاربرد آسان آن به کاربر اجازه می‌دهد تا با صدای ضبط شده یا آپلود فایل، نویزهای ناخواسته را از زمینه‌ی فایل حذف کند، اکوی صدا (بازتاب آن) را کم کند یا حجم صدا را به گونه‌ای تنظیم کند تا بهترین درجه‌ی صدا حاصل شود. 

هوش مصنوعی X-MINUS PRO

سایت و برنامه تغییر صدای خواننده: X-Minus.pro

این سایت در ترکیب با یک سایت دیگر، قابلیت جالبی را ارائه می‌کند. شما در این سایت می‌توانید آهنگ دلخواه خود را آپلود و صدای خواننده و موسیقی بدون کلام را از هم جدا کنید. می‌توانید هرکدام که خواستید، یا هردو را دانلود کنید.

در سایت musicfy، صدای خواننده را که پیشتر دانلود کرده‌اید آپلود کرده و از لیست خوانندگان این سایت، یکی را انتخاب کنید. هوش مصنوعی، آهنگی را که انتخاب کرده‌اید، با صدای خواننده‌ی انتخاب شده پخش می‌کند. می‌توانید این صدا را دانلود کنید و با کمک نرم افزارهای ویرایش صدا مانند ادوبی آئودیشن (Adobe Audition) یا پریمیر پرو (Premiere pro)، با آهنگ خالی که قبلا دانلود کرده‌اید میکس کنید.

در نسخه‌ی رایگان این سایت، تعداد محدودی خواننده قرار داده شده و تنها از میان آنها می‌توانید یکی را انتخاب کنید. اما در نسخه‌های قابل خریداری آن، می‌توانید صدای خواننده‌ی موردنظر خود یا حتی خودتان را وارد کرده و از آن استفاده کنید.

هوش مصنوعی Adobe podcast

هوش مصنوعی adobe Podcast

محصول دیگری از شرکت ادوبی که قبلا با نرم‌افزارهای محبوبی همچون فتوشاپ و پریمیر شناخته شده است. با این محصول مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانید صدای خود را با یک گوشی ضبط کنید و سپس با کمک ادوبی پادکست، به گونه‌ای صدای محیط را از آن حذف کنید و کیفیت آن را بالا ببرید که انگار در یک استودیوی مجهز ضبط شده است.

نتیجه گیری : تغییر صدای خواننده با هوش مصنوعی

هرچه صدا و وسیله‌ای که با آن به موسیقی و صدا گوش می‌دهید باکیفیت تر باشد، لذت بیشتری از موسیقی می‌بریم. صداهایی که با هوش مصنوعی ویرایش شده و موسیقیهایی که با آن تنظیم شده، اگر در یک اسپیکر پرقدرت و باکیفیت پخش نشود، اثر و کیفیت لازم را نخواهند داشت. برای دیدن تازه‌ترین مدلهای اسپیکر پرقدرت و با کیفیت دنای، به سایت دناکالا مراجعه فرمایید.

 

با هوش مصنوعی می توان صدای خواننده را تغییر داد؟

ابزارها و سایتهای گوناگونی هستند که این قابلیت را برای کاربر ایجاد کرده اند. برخی از آنها در قسمت پریمیوم یا پولی خود، دست کاربر را برای تغییر صدای گوینده و خواننده باز گذاشته اند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial intelligence  و به اختصار: AI)، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد.

کاربرد هوش مصنوعی در زمینه صدا چیست؟

هوش مصنوعی در این زمینه قابلیتهای زیادی دارد. با کمک ابزارهای هوش مصنوعی می توان کیفیت صدا را بالا برد، نویزها و صداهای ناخواسته را از آن حذف کرد، صدای گوینده یا خواننده را از ویدیو/آئودیو حذف کرد یا تغییر داد.
Tags: , , , , , , , , ,

Related Posts

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست