قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی جهان!

folder_openمعرفی محصولات, مقالات
comment2 دیدگاه

قوی ترین اسپیکر خانگی جهان کدام است؟

اگر عبارت قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی جهان، تصویر یک اسپیکر قوی هیکل که عضلاتش را نشان داده به ذهن شما می‌آورد، یا شاید یک اسپیکر با وزنه‌ای سنگین بالای سر، تنها نیستید! ولی خوب، از آنجایی که اسپیکر قرار نیست برای ما وسیله‌ی سنگین بلند کند، بازوی برآمده نداشت هم نداشت!!

به طور معمول، کاربرد واژه‌ی قدرت درباره‌ی اسپیکر، برای صدای نهایی به دست آمده بنا بر شاخصهای فنی است. شاید دم‌دستی‌ترین راه برای تعیین قدرتمند«ترین»، مقایسه‌ی عدد RMS اسپیکر باشد. اما موضوع به همین سادگی نیست. علاوه بر شاخصهای فنی، موارد زیادی در تعیین قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی نقش دارند. بنابراین، تقریبا نمی‌توان یک برند، مدل یا سیستم را برنده‌ی این مسابقه قرار داد. زیرا این امر، بنا بر شرایط کاربران مختلف متفاوت است.

مشخصات فنی قدرتمندترین اسپیکر خانگی

مشخصات فنی قدرتمندترین اسپیکر خانگی

نکات مهم و اثرگذار در خرید قوی ترین باند خانگی

وقتی کاربر، تصمیم به خرید اسپیکر خانگی می‌گیرد، باید جدا از مشخصات فنی، موارد دیگری که در صدای به دست آمده اثر دارند را نیز با دقت در نظر بگیرد. اگر بخواهیم جزئی‌تر صحبت کنیم، می‌توانیم اندازه‌ی فضا را به عنوان یکی از موارد تاثیرگذار در نظر بگیریم.

کوچکی و بزرگی فضایی که اسپیکر در آن قرار داده می‌شود، در کیفیت صدا تاثیر دارد؛ مثلا یک اسپیکر کوچک بدون ساب‌ووفر با قدرت صدایی معمولی برای یک خانه‌ی 250 متری جوابگو نیست. برعکس آن هم صادق است. در فضایی 60 متری، صدای اسپیکری با 3 ساب‌ووفر شش‌ونیم و باندهای 15 اینچی، به جای آنکه لذتبخش باشد، گوشخراش خواهد بود.

مورد دیگری که در قدرت صدای اسپیکر خانگی اثر دارد، امکانات آن ازجمله ساب‌ووفر، توییتر و آمپلی‌فایر است. شاید شما فضا را درنظر گرفته باشید، اما از تاثیر هرکدام از این بخشها بر قدرت صدا غافل شده باشید.

آمپلی‌فایر برای اسپیکر خانگی، مانند این است که هم به ماشین گاز بدهید و هم چندنفر پرزور آن را هل بدهند تا با شتاب و سرعت حرکت کند.

توییتر و ساب‌ووفر هم که معرف حضور همه هستند. توییتر وظیفه‌ی پخش صدای زیر و ساب‌ووفر صدای بم را دارد. هرکدام از این بخشها، اثر متفاوتی در قدرت صدای سیستم صوتی خانگی هستند. این بخشها در ترکیب با یکدیگر و عوامل بیرونی مانند همان اندازه‌ی فضا، میزان قدرت صدا را تغییر می‌دهند.

یکی دیگر از نکات مهم در تعیین قدرتمندترین اسپیکر خانگی، بودجه‌ای است که برای آن کنار می‌گذارید. هرچه زور جیب بیشتر، اسپیکر خانگی قدرتمندتر. بسیار از برندهای سیستم صوتی خانگی، تفاوت قیمت چشمگیری نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارند. برندهایی مانند سونی (اگر اصل باشند) یا مدل شاک وِیف پرو (Shockwafe Pro) از برند ناکامیچی (Nakamichi)، نمونه‌هایی از سیستم صوتی خانگی هستند که بودجه‌ای فراتر از حد معمول نیاز دارند.

قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی

قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی

جمع‌بندی نهایی: قدرتمندترین باند خانگی

برآیند مواردی که بالا گفته شد، ما را به این نکته راهنمایی می‌کند که نمی‌توان به سادگی این عنوان را به یک مدل داد و خداحافظ؛ قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی جهان، با درنظر گرفتن نکات مختلف می‌تواند برای هر کاربر متفاوت باشد.

اسپیکرهای خانگی دنای، با توجه به عملکرد فنی عالی و قیمتی که برای مصرف کننده به صرفه است،‌ می‌توانند در رده‌ی قدرتمندترین اسپیکرهای خانگی قرار بگیرند. کافی است ویژگیهای فنی و قیمت آنها را، در کنار شرایط فضا و چیدمان منزل خود قرار داده تا دلتان بابت زور بازوی سیستم صوتی خانگی خود قرص شود.

 

قیمت قدرتمندترین اسپیکر خانگی

قیمت قدرتمندترین اسپیکر خانگی

قیمت قدرتمندترین سیستم صوتی خانگی جهان!

 

پیشتر، دیدیم که یک نام تک کلمه‌ای مطلق و سرراست برای قدرتمندترین سیستم صوتی جهان وجود ندارد. هرکس بنا بر شرایط و مواردی که ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد گزینه‌هایی پیش رویش است. بر همین اساس، طبعا نمی‌توان قیمت مشخصی هم برای این موضوع تعیین کرد.

معیارهای مختلفی، در قیمت‌گذاری اثر دارند. توان فنی اسپیکر، یکی از عواملی است که با زیرشاخه‌های مختلف در این تعیین قیمت نقش مهمی دارد. توان فنی از تکنولوژیهای نرم‌افزاری گرفته تا نوع ساخت، بازه‌ای گسترده دارد.

یکی از مواردی که در این تعیین قیمت اثر زیادی دارد، جنس بدنه‌ی اسپیکر است. برای ساخت کابینت اسپیکر خانگی، طیفهای مختلفی از مواد وجود دارد. از چوب اعلا تا پلاستیک و نئوپان. هرکدام از این مواد، مزایا و معایبی دارند که می‌توانید اینجا درباره‌ی آن بخوانید. بر اساس همین ویژگیها و قیمت ماده‌ی اولیه، قیمت تمام شده‌ی محصول نیز متغیر است.

عامل دیگری که در این موضوع تاثیر دارد طراحی محصول است. طراحی فنی نقش مهمی در کارکرد اسپیکر خانگی دارد. به همین دلیل تیم طراحی نیز باید دارای دانش این کار بوده که مسلما هزینه‌ی تولید را افزایش می‌دهد. طراحی از جنبه‌ی زیبای ظاهری نیز مهم است که باز هم تیم مسئول، باید آن را درنظر داشته باشند.

در مقاله‌ی شاخص های تاثیر گذار در قیمت باند خانگی می‌توانید عوامل تاثیرگذار در قیمت سیستم صوتی خانگی را بیشتر مطالعه کنید.

برای دیدن انواع اسپیکر خانگی دنای و بررسی و مقایسه‌ی قیمت آنها، به وبسایت دناکالا به آدرس https://denakala.com/ مراجعه فرمایید.

 

قویترین سیستم صوتی خانگی چیه؟

نمی‌توان یک نام یا مدل خاص را اسم برد که از همه قویتر است. باید به موارد متفاوتی نگاه کرد و آنها را مقایسه کرد تا به نسبت شرایط گوناگون کاربر، قویترین را پیدا کرد.

قیمت قویترین سیستم صوتی خانگی چقدر است؟

از آنجایی که نمی‌توان نام یا مدل خاصی را به عنوان قویترین شمرد، قیمت مشخصی نیز برای قویترین سیستم صوتی پیدا کرد. باید بر اساس معیارهای متفاوت، مدل مناسب هر فرد را پیدا و قیمت آن را مشخص کرد.

قویترین سیستم صوتی خانگی جهان در کدام کشور تولید می‌شود؟

مدلهای گوناگونی بر اساس ملاکهای مختلف، در زمره‌ی بهترین و قویترین مدلها شمرده می‌شوند. هرکدام از این مدلها، در کشورهای مختلف تولید می‌شوند.
Tags: , , , , , , , , ,

Related Posts

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مرسی از محتوای خوبتون
    دید جالبی بهم داد
    چون خودم برا کنجکاوی چند وقت بود تو سایت های خارجی دنبال این موضوع می گشتم چیزی پیدا نمی کردم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست