چشم انداز آینده تلویزیون و تکنولوژیهای مرتبط با آن

تکنولوژیهای آینده تلویزیون

 

فرض کنید در زمان سفر کرده‌اید. در آینده‌ی تلویزیون چه می‌بینید؟ فکر می‌کنید تکنولوژیهای آینده‌ی تلویزیون چه باشند؟

تلویزیون از ابتدا تا امروز، راهی طولانی و پر از دگرگونی را طی کرده است. از تصویر سیاه و سفید تا کیفیت 4k و فناوری HDR که رنگها و جزئیات را با شفافیت زیاد و فوق‌العاده نشان می‌دهند. هرچه سرعت رشد فناوری بالاتر باشد، سرعت تغییرات در تلویزیون نیز بالاتر می‌رود و امروز به بالاترین سرعت خود رسیده است.

فناوریهایی که می‌توان برای تکنولوژی آینده‌ تلویزیون، آینده ای نزدیک، پیش‌بینی کرد را با هم می‌بینیم.

 

تصویر با کیفیت 8k

امروزه کیفیت تصویر 4k، به یک ویژگی نسبتا رایج در تمامی مدلهای تلویزیون بدل شده است. اما گام بعدی، یک گام بلند در شفافیت و کیفیت بالای تصویر خواهد بود. کیفیت 8k، چهاربرابر 4k، پیکسل دارد. این کیفیت در تصویر، رنگهایی شفافتر و جزئیاتی فوق‌العاده‌ای از مثلا پوست یک هلو یا رگه‌های روی یک برگ را به نمایش در می‌آورد.

اگر به مطالعه‌ی بیشتر در مورد این وضوح تصویر علاقه دارید، مقاله‌ی «سفری به آینده: هر آنچه از کیفیت 8k باید بدانید» را مطالعه کنید.

 

5G

فناوری 5G، نسل پنجم اینترنت تلفن همراه است. با اینترنت 5G، سرعت دانلود و آپلود از هر زمان دیگری بیشتر است. وقتی تلویزیون مجهز به این فناوری باشد، می‌توانید به طور آنلاین، محتوای موردعلاقه‌ی خود را ببینید و نگران کند شدن سرعت یا قطع و وصلی نباشید.

 

واقعیت افزوده (VR)

این تکنولوژی، یکی از تازه‌های دنیای صوت و تصویر است. وقتی دستگاه دارای این قابلیت باشد، تنها یک عینک و یک هدفون نیاز دارید تا وارد دنیای تازه‌ای شوید. در حالی که روبه‌روی تلویزیون ایستاده‌اید، روی کوهستانها قدم بزنید، با موجودات شرور فرازمینی بجنگید یا در یک گروه بزرگ به ورزش بپردازید.

تلویزیونهایی که واقعیت افزوده دارند، کمک می‌کنند تا خود را در یک مسابقه‌ی ورزشی یا بخشی از یک سریال جالب ببینید.

 

هوش مصنوعی (AI)

این روزها هوش مصنوعی غوغا کرده و در همه‌چیز، تغییرات چشمگیری ایجاد کرده است. در تولید تلویزیون نیز، هوش مصنوعی به یاری بیننده آمده تا از تماشای تلویزیون لذت بیشتری ببرد. هوش مصنوعی (AI)، بر اساس تاریخچه‌ی فیلم و سریالهای تماشاشده‌ی بیننده، به او محتوای تازه‌تری پیشنهاد می‌کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با بررسی و سنجش اطلاعات فنی کاربر، در نمایش محتوا با کیفیت بهتر اثر بگذارد.

 

بازیهای کامپیوتری

با افزایش روز به روز محبوبیت بازهای کامپیوتری، ترکیب آنها با تلویزیون، تحول جذابی برای این گروه از افراد خواهد بود. بازیهای کامپیوتری، با کیفیت و وضوح تصویر 4k تولید می‌شوند و می‌توانند در خود تلویزیون و به عنوان یک امکان جدید و جذاب نصب شوند. به این صورت، تلویزیون علاوه بر وسیله‌ای برای تماشای برنامه، به یک دستگاه بازی هم تبدیل می‌شود.

 

برند دنای، تلویزیونهایی در سایزهای مختلف دارد که همه همگام با تکنولوژی روز طراحی و تولید می‌شوند. این تلویزیونها هوشمند بوده و رزولوشن (وضوح تصویر) k4 دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع مدلهای تلویزیون دنای، به سایت دنای، مراجعه نمایید.

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست