چطور صدای اسپیکر خانگی را بهینه‌ سازی کنیم؟

5 راه برای بهینه‌ سازی صدای اسپیکر، با قیمت ارزان

 

شاید چندین بار تصمیم به بهینه‌سازی صدای اسپیکر خانگی خود گرفته باشید، اما پس از نگاه به موجودی کیف پول خود منصرف شده‌اید. شاید هم تصور می‌کنید بهبود صدای اسپیکر خانگی، لزوما با هزینه‌ی زیاد یا کاری پیچیده همراه است. اما مشکلی نیست که آسان نشود. ما در این مقاله، 5 راه بهینه‌سازی سیستم صوتی خانگی را که کم‌هزینه‌ یا حتی رایگان هستند، معرفی کرده‌ایم.

اسپیکر خانگی

اسپیکر خانگی

راه‌های بهینه‌ سازی صدای اسپیکر خانگی

 

1- محل قرارگیری اسپیکر خانگی را تغییر دهید.

محل قرارگیری اسپیکر خانگی، تاثیر مهمی در صدای آن دارد. البته، منظور از این نکته، تاثیر مستقیم بر صدای خروجی نیست. اما جای‌گذاری، چیدمان و فضای اطراف اسپیکر، بر صدایی که به گوش شنونده می‌رسد اثر زیادی دارند.

با جابه‌جا کردن اسپیکر خانگی، خواهید دید که صدا، بهتر و شفاف‌تر می‌شود. نه فقط اسپیکرها، بلکه دیگر قسمتهای کل سیستم های‌فای، مانند ساب‌ووفر، باید با فاصله‌ی درست و مناسب از دیوارها و اسپیکر قرار بگیرند (البته به اندازه‌ای که فضا این امکان را می‌دهد).

برای مطالعه‌ی بیشتر درمورد جای‌گذاری اسپیکر خانگی، مقاله‌ی 5 نکته‌ی ظریف جای گذاری اسپیکر خانگی در منزل را مطالعه فرمایید.

اسپیکر خانگی

اسپیکر خانگی

 

2- برق تامینی اسپیکر خانگی را قویتر کنید.

برای این کار، سه روش وجود دارد، ساده‌ترین آن، تمیز نگه داشتن سه راهی اسپیکر است. ابتدا سه‌راهی را از برق بکشید، سپس با یک پنبه‌ی نرم همه‌ی قسمتهای آن را تمیز کرده و حتما پس از اتمام، آن را خشک کنید. روش بعدی، همه‌ی اجزای سیستم صوتی خانگی در نزدیکی هم متصل شوند. یعنی، هر تکه از آن را به یکی از دیوارها و تکه‌های دیگر به دیوار دیگر متصل نشود. روش سوم به کمک یک برقکار حرفه‌ای نیاز دارد. می‌توانید برق قدرتمند جداگانه‌ای برای آن تامین کنید.

3- توری‌های فلزی محافظ اسپیکر را از آن جدا کنید.

اگرچه این روش، یکی از روشهای بهینه‌سازی صداست؛ اما چندان هم توصیه نمی‌شود. در کارخانه‌های تولید اسپیکر خانگی، صدای اسپیکر را بدون وجود این مشهای فلزی، امتحان می‌کنند. کارکرد این مشها، برای محافظت توییتر، میدرنج و ساب‌ووفر از ورود گرد و خاک، کنجکاوی یک خردسال و شیطنت حیوان خانگی است.

برداشتن این صفحات فلزی محافظ، روی بهبود صدا تاثیر دارد، اما بین پیشنهاد می‌کنیم یک بار دیگر دقیقتر این دو را مقایسه کنید: بهبود صدا یا محافظت از گرد و خاک و آسیب.

اسپیکر خانگی

اسپیکر خانگی

 

4- پایه‌ی جداگانه‌ای زیر اسپیکر قرار دهید.

زیر کابین اصلی هر اسپیکر، یک پایه قرار داده شده‌است. شما می‌توانید به طور جداگانه، زیر اسپیکر خانگی، یک پایه‌ی ثابت و محکم قرار دهید. این پایه، لرزش و تکان اسپیکر خانگی را می‌گیرد، در نتیجه لرزش به کابین اسپیکر منتقل نمی‌شود. لرزش کابین، صدای اسپیکر را خراب می‌کند.

5- در صورت نیاز، با واحد خدمات پس از فروش اسپیکر خریداری شده، تماس بگیرید تا اسپیکر خانگی شما را بررسی یا تعمیر نمایند.

اگر با وجود تمام بررسیها و روشهای ذکرشده، صدای اسپیکر قطع یا نامناسب بود، می‌توانید با تماس با واحد خدمات پس از فروش، مشکل را توضیح داده و راهنمایی بخواهید. برخی اشکالات قابل رفع و برخی دیگر نیاز به تعمیر اساسی دارند.

برای مطالعه درمورد مشکل قطع صدای اسپیکر، مقاله چرا صدای اسپیکر خانگی قطع شده است را مطالعه نمایید.

اسپیکر خانگی

اسپیکر خانگی

اسپیکرهای خانگی دنای، با کیفیت بالا و خدمات پس از فروش و گارانتی، در بازار لوازم صوتی و تصویری و جلب رضایت مشتریان، خوش درخشیده است. برای مشاهده‌ی مدلهای متنوع اسپیکر خانگی دنای، به سایت دنای، مراجعه نمایید.

Tags: ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست