ابعاد استاندارد تلویزیون چیست؟

چگونه ابعاد استاندارد تلویزیون مشخص می شود؟

 

چشمان خود را ببندید و اتاق نشیمن خانه‌ی رویایی خود را که یک تلویزیون در آن است، تصور کنید. چطور بفهمیم ابعاد استاندارد تلویزیون چقدر است؟ شاید تا به حال به استاندارد بودن ابعاد تلویزیون فکر نکرده باشید. زیرا آنچه همیشه مطرح است، صرفا ابعاد متفاوت است، نه استاندارد بودن آن.

ما در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. پس از خواندن این مطلب، نگاهی روشن و بدون ابهام به این موضوع به دست می‌آورید.

 

ابعاد تلویزیون یعنی چه؟

یکی از مواردی که در لیست مشخصات تلویزیون می‌آید، ابعاد آن است. این مقدار را با اینچ معین می‌کنند. پس در اینجا دو مطلب باید شرح داده شود. یک: منظور از ابعاد چیست و هر اینچ چقدر است؟

ابعاد تلویزیون، یعنی اندازه‌ی صفحه نمایش آن. عددی که به عنوان ابعاد مطرح می‌شود، مثلا 43 یا 65 اینچ، درواقع قطر صفحه‌ی تلویزیون است. یعنی فاصله‌ی بین گوشه‌ی بالا سمت راست تا گوشه‌ی پایین سمت چپ. این عدد به اینچ گفته می‌شود و هر اینچ برابر با 54/2 سانتی‌متر است.

 

اندازه‌ی طول و عرض تلویزیون در هر کدام از ابعاد معین شده چقدر است؟

برخی سازندگان اندازه‌ها را به شکل طولی و عرضی نیز ارائه می‌کنند اما نوع رایج، همان اندازه‌گیری قطری است. در ادامه، اندازه‌های طول و عرض و قطر هرکدام از ابعاد رایج تلویزیون بر اساس واحد سانتی‌متر را، با هم می‌بینیم.

 

ابعاد استاندارد تلویزیون

ابعاد استاندارد تلویزیون 65 اینچ

 

ابعاد استاندارد تلویزیون

ابعاد استاندارد تلویزیون 60 اینچ

ابعاد استاندارد تلویزیون 58 اینچ

ابعاد استاندارد تلویزیون 55 اینچ

ابعاد استاندارد تلویزیون 50 اینچ

 

ابعاد استاندارد تلویزیون 43 اینچ

ابعاد استاندارد تلویزیون 32 اینچ

ابعاد استاندارد تلویزیون برای نمایشگرهای مختلف

در حال حاضر، دو فناوری اصلی برای نمایشگر وجود دارد. LED و OLED. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو مدل نمایشگر، در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند.

نوع LED، از 15 تا 80 اینچ متفاوت است. در بعضی موارد خاص، بزرگتر هم هست. نوع OLED، در اندازه‌های بزرگتر عرضه می‌شود. معمولا بین 50 تا 85 اینچ. پس نکته‌ای که باید درنظر بگیرید، اندازه‌ی تلویزیونی که می‌خرید، بر اساس فناوری آن، محدود می‌شود.

ابعاد استاندارد تلویزیون برای من کدام است؟

اندازه‌ی تلویزیون، بر اساس موارد مختلفی انتخاب می‌شود. اندازه‌ی فضایی که قصد دارید تلویزیون را در آن قرار دهید یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب اندازه‌ی مناسب است. وضوح تصویر تلویزیون و سطح بینایی شما بیننده، در این انتخاب اثر دارند.

اگر از تلویزیون فاصله بگیرید، کم کم به نقطه‌ای می‌رسید که جزئیات را به خوبی نمی‌بینید. این فاصله، بستگی به وضوح تصویر و اندازه‌ی صفحه دارد. پس هرچه دورتر، جزئیات کمتر. اما هرچی نزدیکتر شوید، جزئیات بیشتری می‌بینید ولی ممکن است اشکالات ریزی در تصویر ببینید. پس باید یک نقظه‌ی بینابین را که هم جزئیات از دست نرود و هم کیفیت افت نکند درنظر بگیرید.

البته این فاصله فرد به فرد می‌تواند متفاوت باشد؛ زیرا قدرت بینایی افراد باهم متفاوت است. حتی قدرت دید مرد و زن هم با یکدیگر متفاوت است. پس دفعه‌ی دیگر هنگام بحث با همسرتان سر تماشای تلویزیون این نکته را به خاطر بسپارید!

برای مطالعه درباره‌ی انتخاب اندازه و خرید تلویزیون، مقاله‌ی راهنمای خرید تلویزیون هوشمند را مطالعه فرمایید.

جمع‌بندی

بر اساس مواردی که ذکر شد، ابعاد استاندارد تلویزیون، در یک دسته‌بندی مشخص جای می‌گیرد و انتخاب اینکه کدام برای شما استاندارد است، به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

دنای، تلویزیونهای هوشمند و ساده‌ی خود را در اندازه‌های مختلف عرضه می‌کند. می‌توانید با مراجعه به صفحه تلویزیون دنای، انواع مدلها را ببینید.

 

Tags: , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست